Zesde reisverslag, raften

1 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Erg leuk, dat je er achterkomt dat de hele wereld bereikbaar lijkt te zijn met je i pad, Hihihihi.
Vanochtend konden wij voor het eerst even uitslapen, wat Jeffrey en Han dan ook prompt deden. Tot half negen geslapen. Voor Han even goed. Het lijkt in tegenstelling tot gisteravond met zijn wonden de goede kant op te gaan. Vandaag nog wat spullen ingeslagen, maar naar mijn idee ziet herverdeling schoon. Het doet in ieder geval niet meer zo'n pijn dat hij er medicatie voor moet slikken. Het vocht uit zijn gezicht trekt ook weg. Dus op naar volledig herstel.........  Ontbijt gegeten. Wijn in de vorige hotels zo verwend met enorme uitgebreide ontbijtbuffet, dat wij het zelfs in dit hotel een beetje tegen vinden valle. Ja joh waar hebben wij het over, wij verwende Hollanders........ Rond 10.00 zijn wij opgepikt door een van. Vandaag reisden wij voor het eerst alleen met chinezen. Jeffrey vond het taaltje natuurlijk prachtig. Zij spraken nauwelijks Engels, dus veel gelachen maar ook veel met handen en voeten gewerkt. Echter zij reden alleen de weg ernaar toe met ons mee. Eenmaal op de plaats van bestemming gingen onze wegen weer scheiden. Eenmaal daar stond er voor ons weer een lekkere lunch, want het was inmiddels al over twaalven. Er werd gezegd dat wij goed moesten eten, aangezien wij later hard moesten werken. Zo gezegd zo gedaan. Na de lunch werd het tijd om ons voor te bereiden om te gaan raften( in een rubberboot een wilde rivier afvaren). Een zwemvest aan, een helm en een peddel kregen wij aan en mee. Daarna een aantal niet onbelangrijke veiligheidsvoorschriften met elkaar door genomen. Wij zaten met 2 Engelse vrouwen in de boot. Zij waren beiden dit jaar 50 geworden. Zij wilden nog een laatste keer een avontuur beleven, vandaar dat zij zonder man en kinderen hier naar toe waren afgereisd. Lachu........
Hop in de boot met zijn vijven en een bootsman. Het eerste stuk zou rustig zijn zo vertelde iedereen van de leiding. Echter wij kwamen natuurlijk al snel vast te zitten op een enorm rotsblok in de rivier. Na een hoop heen en weer " gerommel" raakten wij weer los en konden wij ons verder af laten glijden met stroom van de rivier mee. Al snel werd de stroming, heftiger en heftiger. Helaas kunnen wij er nog geen foto's van laten zien. Deze worden over een week online gezet. Ook hier in Thailand heeft internet zijn intrede gedaan.
Na 4 km. was het echt heftig. Spannend en leuk! Han was vooral geconcentreerd op het feit dat hij niet geraakt zou worden door een peddel, en niet te nat zou worden. Het lukt hem redelijk om zijn gezicht droog te houden. Ons lukte dat niet. Al snel waren wij door en door nat. Wij bumpten van de ene rots naar de andere. Gelukkig zijn wij niet omgeslagen. 1 van de andere boten wel. Wat was het heftig, maar nogmaals erg leuk. Op een geven moment zijn wij aan het varen door de jungel ziet Jeffrey een dikke olifant aan de waterkant staan. Later nog 1 Wat bijzonder! Geen begeleider in de buurt. Verder geen wilde dieren gezien , maar dit vonden wij al top!
Maar wat een natuurschoon weer, wij gingen vanzelf het lied van de jungel zingen.
Na 3 uur op sommige stukken een gevecht met de kolkende rivier gespeeld te hebben kwamen wij aan bij de finish. Moe en voldaan nog een drankje gedronken, alvorens wij droge kleding konden aantrekken. Al snel verrliet onze chauffeur samen met ons de locatei, om ons weer rond rond 18.00 uur ons af te zetten bij ons hotel. Nog even wat in de stad gegeten. Nu even het blog proberen bij te werken. Vanaf morgen zijn wij twee dagen niet te bereiken. Wij gaan de bergen in, om daar bij een bergstaatje onder andere een school te bezoeken, te gaan koken en ook de te overnachten. Aansluitend nog een trekking. Wij gaan er vanuit hier maandag rond 17.00 weer terug te zijn. Nederlandse tijd is dat 12.00. Daarna komen wij hier servetring in Chiang Mai om onze koffers etc. Op te pikken en een nacht goed te slapen, om dan weer verder te reizen. Maar goed dat is pas voor dinsdag. Voor nu naar bed, en morgen op pad voor ons volgend avontuur.

1. Astrid:
    1 augustus 2015
    Ha die Joost, Han en Jef, wat een verhaal weer, never a dull moment....hahaha, lekker blijven genieten van al het natuurschoon, het avontuur en geweldig he die Olifanten?
    Maak er de komende dagen een geweldig avontuur van.....heel veel groetjes voor jullie allemaal, van Hans en Astrid x gelukkig dat het met Han weer beter gaat! X
  2. Kees van der Kolk:
    2 augustus 2015
    Fijn dat Han voorspoedig geneest en dat jullie zoveel plezier hadden op de rivier. Ik heb genoten van jouw verhaal. Toch weer heel anders dan een daggie Efteling. Groeten van Kees
  3. Hen fiep:
    2 augustus 2015
    Wat een avontuur op de rivier. Gelukkig alles goed gegaan.Veel plezier bij de bergbewoners. Dikke kus van ons.
  4. Rita:
    3 augustus 2015
    Jullie zien we leven allemaal met jullie mee en wij krijgen hier in Nederland gratis verslag van een reis door Thailand top toch! Genietse en blijf gezond. Lfs koos en rita