Vijfde reisverslag, vliegen door het regenwoud.

31 juli 2015 - Chiang Mai, Thailand

Beste allemaal, Eerst maar even een up date wat betreft Han, het gaat goed met hem. Vanochtend voor het eerst zelf de wondbehandeling gedaa. Veel spullen hebben wij meegekregen, maar ook andere zaken niet. Ik heb thuis of op mijn werk nog nooit een nagelschaartje gebruikt voor dat soort zaken, maar goed wij zijn op vakantie, hihihi. Ik hoop dat zijn neus zich koest houdt, die ziet er niet mooi uit. Verder heeft hij veel vocht in zijn gezicht, wat nu aan het zakken is, wat een raar gevoel geeft. Maar ook dat gaan wij te lijf met PCM. Vandaag lijkt hij wel een hamster. Rond 9.00 zijn wij opgepikt door een grote van om met 6 andere toeristen naar het regenwoud te gaan. Na eerst nog wat op de snelweg gereden te hebben waar veel rijstvelden aan lagen, namen wij de bocht om de jungel in te gaan. De wegen werden hier aanzienlijk smaller en ook het asfalt werd slechter. Veel hobbelen en getoeter om een bocht te nemen. Aan de oren te voelen moesten wij een flinke hoogte overbruggen. Wat een natuurschoon weer. Onderweg kregen wij een instructiefilm te zien, met een aan does en een aantal don'ts. Voor deze laatste ben ik altijd wat banger hihi. Je zal zien, doe ik natuurlijk dingen die ik vooral niet moet doen hihihi. Eenmaal bij de bestemming aangekomen, kregen wij een hes, helm, en veiligheidsagenten aangemeten. Zo zijn wij klaar voor ons avontuur in het regenwoud. De kans was groot dat wij apen zouden tegen komen! Spannend en leuk! Jeffrey had er heel veel zin in. Han gaf aan toch ook wel zijn hart in zijn keel te voelen. Nadat wij alles aanhadden gingen wij nog even droog oefenen en alle veiligheidsinstructies door nemen. Er kan niets fout gaan. 1 begeleider helpt ons om ieder plateau te verlaten en de ander die vangt ons op. Het enige wat wij moeten doen is vertrouwen hebben in de lier en durven te springen in de diepte. Dat is even wennen. Jeffrey die ging al snel als een aap van plateau naar plateau, terwijl Han en ik toch wat meer de kat(aap) uit de boom keken hahaha. Inderdaad wat aapjes onderweg gezien. Wat een fantisch iets zeg! Geweldig om op zo'n manier het regenwoud te verkennen. Na twee uur zo rond gezworven te hebben, kregen wij als laatste een " val" van 40 meter! Geweldig wat een ervaring! Eenmaal benden kregen wij een doekje wat per stuk is verpakt. Deze kan je gebruiken om je zelf even op te grissen. Zij lijken rechtstreeks uit de vriezer te komen. Een heerlijke verkoeling, na een inspanning. Na de fietstocht in Bangkok kregen wij ook. Heerlijk!!

Na wat gedronken te hebben konden wij na gedane arbeid, aanschuiven om te gaan genieten van een heerlijke Thaise lunch. Veel rijst, kip en scherpe kruiden. Lekker hoor!
Op het moment dat wij klaar waren met eten werden wij door de chauffeur uitgenodigd om met hem een waterval te gaan bezoeken. Han was niet echt enthousiast. Iedereen zal begrijpen dat hij niet naar het hoogste level is gelopen. Onderweg was het steil en glad. Jeffrey en Han zijn beneden gebleven. Voor mij een goede oefening! Ik loop hier geen afstanden hard, hihi.
Rond 16.00 zette de chauffeur ons bij de lobby van het hotel Ad. Wij met enorme leuke ervaring rijker! Top! Nu met de nodige strubbelingen het blog proberen te publiceren. Dus ook nu weer geen tijd om alles te controleren. Ik heb dit blog nu voor de derde keer moeten schrijven. Soms lukt het niet om tussentijds een back up te maken. Vanavond gaan wij de avond per tuk tuk bezoeken. Wij maken het niet al te laat, aangezien wij morgen vroeg weer opgepikt worden voor een volgend avontuur!

1. Renate:
    31 juli 2015
    Fijn dat het met Han wat beter gaat. Wat beleven jullie veel daar in het prachtige Thailand! Heel stoer hoor dat klimmen. Geniet lekker, ik kijk uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes Renate
  2. Lidy en Joyce:
    Het klinkt allemaal erg leuk. beterschap voor Han. Groetjes Lidy en Joyce
  3. Lidy en Joyce:
    31 juli 2015
    Klinkt allemaal heel mooi. Fijn dat het met Han beter gaat. Groetjes Lidy en Joyce
  4. Astrid:
    31 juli 2015
    Fijn dat het met Han weer wat beter gat, ik begrijp zijn angst om nu meteen weer zo een steile wandeltocht te maken, wat een geweldige dag hebben jullie achter de rug, supermooi om al die apen in hun eigen omgeving te mogen meemaken, de omgekeerde wereld, de apen waten in de mensentuin.....hahah, die lachen zich gek om al die mensen met hun capriolen....geniet nog lekker jongens...en welterusten voor straks xxx
  5. M.M.Smolders:
    Hoi,H/J/J

Supergaaf!!!!!!!!Lekker doen,anders krijg je later spijt?
    geniet van alles wat er komen gaat.

Lieve gr,
    Mag
  6. Rita:
    1 augustus 2015
    Wat een avontuur allemaal, zo blijf je tijdens de vakantie ook fit, nee alle gekheid wat een belevenis allemaal zo in de jungle, en de grenzen worden ook verlegd, ben blij te horen dat het met Han ook de goede kant op gaat, nog heel veel plezier en op naar het volgende avontuur.lfs van ons 2 Rita
  7. Kees van der Kolk:
    1 augustus 2015
    Dank voor jouw interressante verhalen en ik kijk al uit naar het
    bericht, dat het gezicht van Han er weer uitziet zoals vroeger.
    Ik geniet van de avonturen verhalen hoe jullie langs berg en dal
    klimmen en roetschen. Tot morgen. Kees