Zaterdag 5 augustus

6 augustus 2017 - Varadero, Cuba

Goedemorgen allemaal,

De mannen zijn voor dag en dauw opgestaan, om in de zee te vissen. De zee en het strand, het is nog op geen 5 minuten lopen. Echt een prachtig strand, en de zee is nog mooier! In die tijd heb ik wat geluierd, en de koffers al wat herschikt.

Voor in de middag hebben wij een open oldtimer als taxi geregeld. Echt leuk, leek mij dat!

Vanmiddag tussen de Cubanen doorgebracht, bij de plaatselijke brug. De locals vermaken  zich daar in en om de rivier, zo ook wij. Het was al met al een lekker rustig dagje. Wat wij wel veel steeds zeggen in dit resort, dat het zo oneerlijk verdeeld is. Nog geen 200 km verderop is er enorme armoede, en in dit resort is alles werkelijk waar in overvloed! Ook voor ons Europeanen is dit werkelijk niet normaal! Terwijl men zegt dat dut een middenklasse hotel is. Om een paar voorbeelden te geven, ik denk dat er wel 15 soorten brood, bij het ontbijt wordt er als je niet op tijd nee zegt, champagne geschonken. De hele dag door kan je cocktails drinken, en wel ergens enorm uitgebreid eten. De inwoners van hier zeggen ook, dat deze plaats Varadero ook niets met Cuba te maken heeft! Het lijkt niet eens op Cuba. Het is echt alleen maar ontwikkeld voor de toeristen!

Enfin wij laten ons nog even twee dagen hier door de Cubaanse zon verwarmen!☀️

1. Astrid:
    6 augustus 2017
    Nou meid dat is toch heerlijk, de armoede kan jij ook niet veranderen dus geniet er maar van, volgende week sta jezelf weer achter het fornuis, en je moet maar denken dat de toeristen ook geld in het laatje brengen....dus geniet geniet en maak mooie herinneringen, groeten aan de mannen en een veilige thuisreis gewenst!
  2. Jacqueline:
    6 augustus 2017
    Helemaal met Astrid eens.
  3. Johan en Marjon:
    6 augustus 2017
    Alle verhalen gelezen,wat een avonturen!
    Veel groetjes
  4. Chantal:
    6 augustus 2017
    Heerlijk weer al die verhalen. Leuk zo op de hoogte te zijn van jullie prachtige reis.
    Geniet er nog even van.
    Tot snel.
    Groetjes Chantal
  5. Hanneke:
    7 augustus 2017
    Nog een paar dagen en dan is het alweer voorbij, geniet nog lekker in het resort, goede terug reis,hier zijn andere temperaturen.lgr