vrijdag 4 augustus

5 augustus 2017 - Varadero, Cuba

Goedemorgen of goedenavond allemaal,

Jullie hebben het wel gemerkt denk ik, maar wij lijken eindelijk weer een beetje in de wereld te zitten waar alles het gewoon lijkt te doen. Bedankt voor de reacties op onze eerdere verslagen! Ik zal bij het begin van vanochtend beginnen. Het zou vanuit Trinidad naar hier Varaderos een lange trip worden. Ongeveer 5 uur rijden zou het zijn. Vandaar dat wij gevraagd hadden of het niet mogelijk was om niet, zoals eerder afgesproken was om 10.00 uur ons te komen halen, maar 9.00 uur. Men zou het gaan proberen...... Klokslag 9.00 uur stond de taxichauffeur voor ons. Altijd weer spannend, na het avontuur van de chauffeur in Havana, of het een prettige chauffeur is. Deze leek zich ook aan de regels in het verkeer te houden. Minderde bij bochten etc. Het is prettige reis geworden. De man sprak geen woord Engels, maar met handen en voeten zijn wij er tot nu toe altijd uitgekomen. Ook nu dus. Hij genoot van de Nederlandse lekkernijen, zoals Brusselse kermis koekjes! Hij had er wel goed de vaart in, wat erin resulteerde dat wij in ongeveer 3 1/2 uur op de plaats van bestemming waren. Tussendoor nog even gestopt aan de snelweg. Hier op de snelweg moet je soms de andere rijbaan oversteken, en zijn er ook kruispunten. Ook tijden er soms paard en wagens en staan er lifters. Dit is dan echter op de meest rechterbaan. Op de meest linkse baan, de auto's die sneller gaan. Overigens zitten hier de minste kuilen en butsen.

Enfin dit even tussendoor. Gied aangekomen in ons laatste onderkomen. Dit is zo een all inclusive resort. Heeft eigenlijk niets met Cuba te maken. Tjonge wat een weelde en overvloed. Wij verblijven in een bungalow op het terrein met alle comfort van dien! Ja zelfs een bad. In de enorme lobby is er prima internetverbinding . Het hotel heeft een groot zwembad. Het water erin is heel warm. Het lekkerst is om af te koelen in de werkelijk azuurblauwe zee. Prachtig! Ik zal er foto's van maken. Zelden zo een zee gezien, met zulk wit strand! Gied jullie lezen het al, hier is het voor ons voor een aantal dagen rust aan de kust! De mannen willen morgenmiddag nog een hengel uitwerpen in de haven Varaderos! Ik zal straks, proberen om wat foto's te plaatsen.

Wij gaan ons nu klaar maken om te gaan eten van het overvloedige buffet!

1. Rita:
    5 augustus 2017
    Wat een leuke foto's zo krijg je wel een beetje een indruk hoe het daar is. En Jeffrey je hebt wel aardige vissen gevangen als ik het zo lees en zie op de foto's . Geniet heerlijk nog een paar dagen in het resort en relax nog veel plezier jullie samen.
  2. Kees van der Kolk:
    5 augustus 2017
    Vier leuk verhalen ontvangen van jullie geweldige trip.De ene keer is het toppie toppie en de andere keer totaal anders .Geweldig die fotos
    en wat een kanjer van een vis bij Jeffrey op schoot.Dit antwoord is voor alle mails en ik zal ze doorsturen tot leering ende vermaak.Fijn dat de toeristen zo op prijs worden gesteld. Ga lekker door met jullie
    dagtaak namelijk : genieten. groetjes van Kees
  3. Kees Janneke Marc Maurits:
    5 augustus 2017
    Ha luitjes, wij hebben ook weer redelijke wifi en zojuist jullie avonturen kunnen lezen! Genieten en beleven!! Xxx
  4. Kees Janneke Marc Maurits:
  5. Hanneke:
    5 augustus 2017
    Wat een leuke foto,s, hebben we een beetje een idee hoe het daar is, en wat jullie mee maken, en Jeffrey wat een kanjer van een vis, veel plezier daaar nog de komende dagen.
  6. Fiep:
    10 augustus 2017
    Wat een vis, geweldig aal die verhalen.