Zesde reisverslag, kruidnagelpad

11 augustus 2014

Gisterochtend al weer vroeg uit de veren voor de komodotocht! Maar daarvoor na het douchen direct een leuk iets beleefd. Ik deed mijn spijkerbroek aan, en voelde er wel iets inzitten, maar ik dacht, dat dit hoorde. Zag ik toch in mijn ooghoeken een enorm beest richting mijn gezicht komen! Was het een enorme grote spin! Ik gaf mij daar een brul, Han kwam direct erop af, hij zag hem nog net weglopen. Zo groot als zeker een gebaksbordje brr, een harig exemplaar. Han heeft nog toeren uitgehaald om hem te kunnen fotograferen , maar helaas niet gelukt! Enfin na dit voorval, werden wij na het ontbijt opgepikt door gidsen met 2 komodo’s waar wij mee op excursie zouden gaan. Een soort buggy’s die op onherbergzame paden kunnen rijden. Ik ging met de gids in de voorste, en Han had al in Nederland aangegeven dat hij zelf wilde rijden, samen met Jeffrey! Een andere gids die bij ons achterop zat hield hen nauwlettend in de gaten. [image]
Wat een avontuur! Direct na het wegrijden, had Han al een paal te pakken en reden zij bijna de afgrond in. Dit omdat de pedalen erg dicht op elkaar zitten. Enfin maar de gidsen gaven hem en Jeffrey voldoende vertrouwen om door te gaan. Wij kregen ter beveiliging een skibril op, en voor het een mond- en neuskapje voor een Banda op voor het stof! Enfin en route gegaan! Erge leuke tocht. Na een half uur stopten wij aan een meer, om in een authentieke houten kano een stuk te varen. Ook nu zagen wij een aap in boom, tijdens deze onderneming weer een adembenemend uitzicht. Hierbij was ook een heel klein dorpje waar een ieder van de visserij en de toeristen leven! Gelukkig maar dat wij als toerist een heel klein steentje bij kunnen dragen in hun bestaan. Man, man wat armoe zie je hier! Dit betreffende dorpje was tijdens het regenseizoen weggespoeld door het vele water, waardoor hele gezinnen hun heil moesten zoeken in de aangrenzende jungle.
Na ongeveer een half uur vervolgden wij onze trip naar nog hoger gelegen gebieden. Allemaal rotsblokken op de weg, waar wij overheen moesten rijden. Soms de komodo bijna op zijn kant en soms loodrecht omhoog rijden. Wat een avontuur. Op een gegeven moment moesten wij 1 rotsblok nemen, waarvan de gids al voorbaat zijn twijfels had. Beide gidsen stapelde er stenen voor, zodat zij als oprit konden dienen. De gids en ik kwamen er moeizaam over heen. Jeffrey en Han bleven midden op het rotsblok steken. Met hulp kwamen zij er ongeschonden vanaf, maar Jeffrey en Han knepen hem behoorlijk. Kort daarna zij wij gestopt, en hebben een jungletracking gemaakt. Erg leuk! Wij leken Tarzan en Jane wel! Even lekker ontspannen! Na dit avontuur weer verder gereden op zoek naar passievruchten en koffie. Op een koffieplantage gestopt, waar wij uitleg kregen hoe koffie gemaakt werd. Jeffrey heeft koffie gemalen. Overigens is wel super de luxe hoor om zo met zijn drieën te reizen! Je beleefd alles als gezin! Wij zijn door dorpjes gereden, waar kinderen langs de weg stonden, en zij vonden het dan leuk om ons een high five te geven. Gelukkig hadden wij ook wat snoepgoed en speeltjes meegenomen om uit te delen! En wat nu zo tegenstrijdig was, aan het van de rit werden wij afgezet bij een enorm luxe restaurant, waar de mogelijkheid was om te douchen, loungen op van die enorm dure banken! Een riante lunch kregen wij geserveerd, waarvan wij de helft niet namen, zoveel was het! Nu werden wij opgehaald door een taxibusje, om onze bagage op te halen en ons mee te nemen naar onze volgend hotel in Permuteran. De taxichauffeur leek wat haast te hebben, waardoor wij ons in de bergen niet helemaal op ons gemak voelde. Enfin na een rit van ongeveer 2 uur aangekomen in Permuteran. Wij werden ontvangen met vochtige koude doekjes en een nog meer verfrissend ijsje. Dit volgende hotel is weer van alle gemakken voorzien. Onze kamer douche is gelegen samen met de toilet in een buitenkamer. Erg bijzonder!
Foto’s volgen nog i.v.m. slechte verbinding.