Vijfde reisverslag, kruidnagelpad

10 augustus 2014

Hoi allemaal,

Vandaag weet ik niet hoe ik een begin kan maken. Vandaag zoveel meegemaakt. Zo ook vannacht. In dit hotel hebben wij 2 aparte slaapkamers. Jeffrey vondt het nogal spannend om alleen te slapen, dus moeders ging alleen. Omdat wij in de bergen/jungel verblijven vroegen Jeffrey en ik bij de receptie of het mogelijk was dat er slangen op de kamers aanwezig waren. Zei kon volmondig deze vraag met ja beantwoorden. Haha stel je voor, ik voordat ik ging slapen onder het bed en alles checken op slangen en ander ongedierte. Naast mijn kamer was een kunstmatig aangelegde waterval, dus ook daar dacht ik dat gevaar vandaan zou kunnen komen. In de hele slaapkamer geen ramen, dus ik dacht iedere keer wanneer ik geritsel hoorde dat er vreemd beest naar binnen kwam! Ik was dan ook blij dat het ochtendgloren zich weer aandiende. Na een ontbijtje, kwam al snel onze gids ons halen voor de wandeling ” kruidnagelpad”, die wij in Nederland geboekt hadden! Een tocht die ons in ruim 5 1/2 uur door de jungle voerde, langs de sawa’s, in cocosbomen een noot genomen, enorme klauterpartijen ondernomen. Onderweg enorm veel gezien, geroken en beproeft. Een kleine greep; pinda’s, kruidnagel, vanille, cocosmelk,koffiebonen, cacaobonen, peper, nootmuskaat, citroengras, knoflook, papaya, advocado’s enz.

[image]
Daarnaast nog veel dieren gezien zoals vlinders in alle soorten en mat
en en ook vele varianten van spinnen ontmoet!
Deze tocht is zonder een gids niet te doen, wij waren anders echt verdwaald geweest. Wij hebben onderweg niet 1 enkel bewegwijzeringsbordje gezien. Nu lekker met de benen even hoog. Han even op bed, hij heeft wat last van zijn rechter heup, van dat geklauter. Jeffrey weer even bij de lobby nog wat vis proberen te vangen voor de keuken van het hotel