Voorbereidingen op de reis naar Suriname en Curacao!

16 juli 2016 - Hillegom, Nederland

Beste allemaal,

Vandaag begonnen met een deel van onze benodigdheden in te gaan pakken! Ondanks dat er zo verschrikkelijk veel aan de hand is in de wereld, toch maar besloten om een begin te maken. Het voelt wel dubbel moet ik zeggen. De wereld staat in brand, en vele mensen rouwen om het verlies van hun dierbaren en wij gaan uitkijken naar ons nieuwe avonturenboek! Het is zo.

De afgelopen weken al veel voorbereidingen gehad zoals het inlezen, aanschaffen van de noodzakelijheden om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de jungle! Jeffrey heeft zijn en die van Han zijn visspullen in orde gemaakt, om de grootste vissen te gaan vangen in de brakke rivieren van Suriname. Inentingen zijn weer gezet om ons te beschermen tegen veelvoorkomende aandoeningen in de tropen! Zelfs hebben wij naast muggenwerende middelen dit keer ook speciale kleding aangeschaft voor in de tropen, lange broeken, lange sokken en shirts met lange mouwen! Saftey first zeggen wij dan.
Bij het ophalen van onze visa werd ons nog aangeraden om speciale boots in Suriname aan te schaffen, dit ter voorkoming dat er slangen in je broek zouden zwemmen, tijdens de regentijd! Nou goed, dat zien wij wel daar, of wij die gaan aanschaffen. Voorlopig gaan wij het met lange sokken en sportschoenen te lijf!
Tijdens de reis naar New York en Azië hadden wij nog een oudere versie van de I pad mee. Ik hoop dat de foto's die wij nu plaatsen op ons blog, meer helder zijn. Ook dat test ik even uit.
Nou goed, de kop is er af, op naar de vliegreis van volgende week. De deur voor de vakantie heb ik al op een kier gezet!

1. Astrid:
    16 juli 2016
    Nog even Joost, dan gaat er wederom een mooi avontuur beginnen, geniet met elkaar nog even van de voorpret! X
  2. Hanneke:
    16 juli 2016
    Nou ,Joost ik lees het alweer, het word spannend,ook spannende kleding voor jou, maar jeneemt toch wel je bikini mee.,lekker voor aan het strand.
  3. Andrea:
    16 juli 2016
    Hé familie! Succes met de voorbereidingen! Klinkt nu al spannend. Zeker voor iemand als ik die in de zomervakantie afreist naar Drenthe. Ik kijk uit naar jullie eerste foto's! Xxx
  4. Engel en nel:
    16 juli 2016
    Hallo a.s. vakantiegangers. Jullie hebben nu al veel voorpret hopelijk gaat alles zoals jullie het voorgesteld hebben en wij kijken uit naar de verhalen en genieten met jullie mee.Groetjes vanuit Noordwijk en tot kijk. Ma en Pa.
  5. Kees van der Kolk:
    17 juli 2016
    Dikke pret vooraf. Niet piekeren over de Turken, want jullie
    gaan toch de andere kant op.
  6. Jacqueline:
    17 juli 2016
    De voorpret kan beginnen wel spannend hoor we zijn dan ook erg beenieuwd naar jullie verhalen.
    Voor jou info de foto's van de koffers zijn prima gelukt.
    Alvast veel plezier en goede reis.
  7. Rita:
    18 juli 2016
    Hoi,hoi het is nu aftellen geblazen wat het weer betreft nu hier deze week kun je alvast een voorproefje nemen want daar is het elke dag zo. Alvast veel plezier en genietse.
  8. M.M.Smolders:
    18 juli 2016
    Mooie en leuke reis ,vol foto's en spannende verhalen.