De reis gaat nu echt beginnen.

24 juli 2016 - Suriname River, Suriname

Beste allemaal, Na een lange nacht hanewaken,mocht ik rond half zes uit bed. Vandaag gaan wij weer een grote reis maken. Koffers gepakt, het huis aan kant gemaakt, zodat Sidney ook haar vakantie kan beginnen aan de Lodewijk van Deijssellaan. Onze Alfred kwam al lekker vroeg, om ons naar Schiphol te brengen. Ik blijf het altijd heerlijk vinden broer, dat je ons weg brengt. Het hoort zo bij mijn vakantieritiueel. Eenmaal op Schiphol leek het erg druk. Heel veel vakantiegangers, echter het doorlopen van alle stappen zoals bagagecheck en douane liepen allemaal vlot. Dat is dan ook de reden dat Han en Jeffrey aan de lasagne en een Mac menu zitten om 8.15 uur! Nou goed het is vakantie, moeten wij maar denken Hihi. Om 11.15 uur gaat ons vliegtuig de lucht in, dus alle tijd.
Op Schiphol hebben wij eenzus van een vriendin gesproken. Zij werkt bij de KLM en had geregeld dat wij als honeymoonkoppel aan boord zaten, waar ik later nog even op terug zal komen. Wij vierden tenslotte nog een beetje ons 12 1/2 jarig huwelijk.
Daarnaast kwamen wij Karin Pont nog tegen, even een beetje gekletst met elkaar, en een beetje gekkigheid gesproken, alvorens wij moesten gaan baarden. Aan boord werden wij welkom geheten door de stewardess , en kregen eenmaal in de lucht in echte glazen champagne en bakjes nootjes als honeymoongeste. Erg leuk, en wel besteed aan mij, Hihi, zo na de start. Na enige vertraging te hebben bij de start, gingen wij dan toch echt de lucht in. Via Londen, Frankrijk, de Azoren zo de oceaan over. Geen turbulentie gehad, het was een superlanding. Echt weer er van kunnen genieten. Onder ons 1 groene deken van oerwoud! Wij zijn benieuwd. Op vliegveld Zanderij moesten wij bij de douane erg veel geduld hebben. Dit was ons in het vliegtuig al verteld. Het had als voordeel, toen wij er eenmaal door warendat de koffers al op de band lagen.
Eenmaal buiten de luchthaven komt de warmte je tegemoet. Buiten stond de taxi-chauffeur ons al op te wachten met een bordje met mr. Langendijk!
Hij bracht ons uiteindelijk in 1 1/2 uur tijd, door de stromende regen naar ons hotel in Paramaribo! Wat een luxe ding zeg! De lift leek wel een droomvlucht, zo vergeleek Jeffrey het. Wat schetse onze verbazing, de hele crew van de KLM verblijft hier.
Gisteravond nog lekker wat gegeten in restaurantgedeelte, om daarna lekker naar onze kamer te gaan, en de koffers open gemaakt etc. Na deze vermoeiende lange dag daarna lekker ons bed ingedoken. Ieder een kingsize bed. Top.
Morgenvroeg om 10.00 hebben wij een informatiemoment op het kerkplein hier in Paramaribo!!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    24 juli 2016
    Ohh wat heerlijk dat het allemaal zo goed is gegaan, en jullie zo verwend zijn aan boord! Goudvinkies!
    Ga genieten van een heerlijk onbezorgde vakantie en heel veel plezier in de jungle, ik kijk uit naar jullie verhalen! Dikke kus van ons x
  2. Rita:
    24 juli 2016
    Fijn goed aangekomen als ik het zo lees reis ik met jullie mee want ik weet waar jullie zitten toch leuk ....daar vlak bij de waterkant.hoop dat jullie goede informatie krijgen op het kerkplein fijne tijd... Daar in the west. Liefs.
  3. Hanneke:
    24 juli 2016
    Fijn om te lezen dat de vlucht goed is gegaan, en om verwend te worden, en nu het avontuur tegemoet, ben heel benieuwd naar jullie verhalen, have fun....lgr.
  4. Rona:
    24 juli 2016
    Leuk hoor Joost! Wij zijn dit jaar ook 12 1/2 jaar getrouwd. Had ik ook aan boord kunnen gebruiken. Hahahaha. Ja gaf he zo'n bord met je naam erop hadden we hier ook. Lekker na zo'n lange vlucht gewoon gebracht te worden. Super geniet van jullie avontuur ik ben erg benieuwd. Enne vergeet je niet goed in te smeren.
  5. Kees van der Kolk:
    24 juli 2016
    Wat een leuk en enthousiast verhaal.Ik kijk al uit nar het
    vervolg. Groetjes van Kees
  6. Joost Langendijk:
    25 juli 2016
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag een hoop beleeft