Vijftiende reisverslag, het plaatje van Thailand.

14 augustus 2015 - Thailand, Thailand

Beste allemaal, Jawel vanochtend weer vroeg uit de veren. Wij hadden een excursie geboekt. Met zijn drieën in een longtailboot, op de zee, naar een nog tropische eiland, als waar wij al op zitten. Op naar Nang Yuan. Hihihi, op een gammel bootje, met een grasmaaimotor als aandrijving. Geweldig. Even vertrouwen in ook deze techniek, en gaan! Geweldig. De stuurman koerste recht op zijn doel af, en na twintig minuten ongeveer gevaren te hebben meerden wij rond negen uur in de ochtend aan, bij de meest gammele steiger die wij ooit gezien hebben. Ons is verteld dat het hier rond 11 uur erg druk wordt met dagjestoeristen. Per vandaar dat wij een vroege boot gevraagd hebben. Wij waren ook maar met hooguit 5 personen bij fit mooie stukje Thailand. Exclusief het personeel van het resort. Dat waren er veel. Joh wat was het hier mooi. Blauw water en hagelwitte stranden. Prachtig! En natuurlijk,kan het dan nog mooier. Je kan hoog gaan klimmen om vanaf een vierponder alles van bovenaf te zien. Wij hebben het gedaan. En wat  een klim was dit..... Over gammele steigers, met stukken hout eruit, en soms over en dor rotsen klimmen etc. Weer een uitdaging. Daarnaast was de temperatuur al de dertig gepasseerd, dus flink puffen. Jawel, Han wil met zijn pet even waaieren, voor verkoeling, en wat denken jullie.......... Hij slaat zichzelf met de gesp van zijn pet tegen zijn aangedane neus. Weer open!!! Han baalde hiervan, en is niet helemaal naar boven geklommen. Gelukkig bloedde het maar even, en stopte dit al snel. Maar goed de toon was weer gezet zullen wij maar zeggen. Enfin blijkbaar zit het nog niet helemaal goed met de neus!!!!!! Nadat wij beneden waren, en gingen snorkelen was het gestopt. Wat een pracht en praal hier in dit water. Jemig, en wat een hoeveelheid aan vissen!! Prachtig, en dit was voor ons tot nu toe ook zeker het mooiste strand van Azië, en de mooiste snorkelplek van Azië. Ingedaan rond 11 uur kon je over de hoofden lopen.,hoofden van heel veel verschillende nationaliteiten. Echter hier leek het wel over chinezen de overhand hadden!! Op precies de afgesproken tijd, kwam onze bootsman ons halen. De zee was wat ruiger in vergelijk met de ochtend. Zelf ben ik in de boeg gaan zitten. Een heerlijke plek! Genoten van de kustlijn! Eenmaal in het dorp hebben de mannen een scooter proberen te huren. Han had zijn paspoort niet mee. Geen probleem, Jeffrey moest als onderpand in het kantoor achterblijven, terwijl Han met de eigenaar het paspoort ging halen in het hotel. Lachu........  Bij terugkomst met de scooter, hier nog inde baai de vissen eten mogen geven. Joh wat een feest om te domen. Nog wat mooie foto's kunnen maken. In de avond nog ergens lekkers westers gegeten. Morgen vroeg op om aan de terugreis te beginnen. Slaap lekker.

1. Lidy en Joyce:
    14 augustus 2015
    Is at westerse eten om te alvast weer te wennen?
  2. Joost Langendijk:
    14 augustus 2015
    Zekers, daarnaast was het een gezellig tentje.