Veertiende reisverslag, voor de haaien???

12 augustus 2015 - Ko Tao, Thailand

Beste allen,

Vanochtend vroeg voor het eerst in dit hotel het ontbijtbuffet mogen nuttigen. Tjonge jonge wat een weelde. Het kan niet op. Het kan soms ook wel eens teveel zijn. Met uitzicht op zee, erg mooi.
Daarna al snel onze snorkelspullen bijeen gepakt, om in de baai te gaan snorkelen. Wij waren er als eerste, dan geeft je een " bounty" gevoel. Wittestranden, en een helder blauwe zee. Een ware belevenis. Toen Jeffrey met zijn gele zwembroek in het water stapte kwamen de mooiste vissen al om hem heen zwemmen. Prachtig. Het was 1 aquarium. Gele, rode, gevlekte, helder blauwe vissen, het kon niet op. Op een gegeven moment ging hij brood aan ze geven, zij aten bijna uit zijn hand. Jeffrey en Han zagen al snel een eerste rog voorbij zwemmen en even later nog een tweede. Gaaf!
In de middag even een broodje geten in het dorp, wat overigens een stevige tippel is. Buiten het feit dat het een kwartiertje loen is, is het ook heuvel op en heuvel af. Op zich geen spannende route om te lopen, zeker als het rond de 35 graden is, ben je blij wanneer je kan afoelen in een kamer met airco. Van andere Nederlanders die wij hier tegen kwamen is een kamer met airco hier bijna onbetaalbaar. Enfin, wij hebben het in de kamer, en ben er erg blij mee. Vanmiddag rond vier uur werden wij door een taxi opgepikt. Jemig wat een route....... Het leek wederom een Efteling-attractie. Achter in de laadklep van een Pick up met volle snelheid heuvel op en heuvel af. Onverharde stoffige wegen, ook stijgen en dalen, het kon niet op. Gelachen dat wij hebben. Eenmaal bij de Haaibaai, gaven mensen aan dat zij haaien hebben zien zwemmen. Wij in het water. Echter het water was erg troebel, en zowel Jeffrey en ik dachten dat er gebeten werd in onze benen. Jeffrey en Han, de bikkels , zijn doorgegaan. Ik heb het voor gezien gehouden. Jeffrey en Han hebben na een uur gesnorkeld te hebben geen haai gezien. Jammer hoor!! Enfin nog wat gezwommen in de baai, en werden na twee uur weer opgepikt door onze taxichauffeur. Nu op de hotelkamer, lekker douchen, en ieder zijn ding doen. Morgen vroeg eruit, wij gaan morgenochtend met een longtailboot naar een schitterend uitkijpunt. Dat plaatje zie je eigenlijk altijd bij artikelen staan die over Thailand gaan. Wij zijn benieuwd.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Engel en nel:
    12 augustus 2015
    Zo dit was dan zeker een van de laatste berichten van een voor jullie onvergetelijke vakantie. Wij hebben genoten van jullie wederwaardigheden jammer dat Han een gedeelte niet heeft kunnen meemaken maar ook hij zal toch wel genoten hebben van wat Thailand te bieden heeft. Zien jullie graag heelhuids terug en wensen een goede vlucht. Het is nu 15.00 uur en (O )ma - Nel is naar Conny want dit moet vandaag in Noordwijk werken vanwege de touristenmarkt. Hou jullie taai -
    geniet nog volop
  2. Rita:
    12 augustus 2015
    Ik zou blij zijn gelukkig geen haai maar ik kan me voorstellen dat je er graag tussen had willen zwemmen, jullie hebben tot nu toe wel een avontuurlijke vakantie beleefd, het zit er denk ik bijna op en Joost je kunt leuke verslagen schrijven.
    Geniet nog de laatste dagen in het verre oosten en voor de terug reis een hele goede reis en tot gauw. Lieve groetjes van ons.
  3. Yvonne:
    13 augustus 2015
    Hallo daar, jammer van de haaien, maar jullie hebben al meer dan genoeg beleefd. Voor straks een hele goed terugvlucht en geniet nog van jullie laatste dagen.