Vierde reisverslag

30 juli 2015 - Chiang Khong, Thailand

Beste allemaal,
Vandaag weer WiFi, na lang zonder gezeten te hebben. Ik zal met gister beginnen. Gisterochtend wederom naar zkh voor controle wond van Han. Tjonge jonge alsof de tijd heeft stil gestaan, ik zal er een paar foto's aan toe voegen. Maar goed, wij werden snel geholpen. De wond is schoongemaakt en op nieuw verbonden. Na weer teruggebracht te zijn naar het hotel, nog een drankje gedaan, en niet onbelangrijk Jeffrey opgepikt zijn wij verder gegaan met ons avontuur. Dit keer was ons vervoermiddel en enorme luxe van. Politiesirenes aan boord, voor wanneer dat nodig mocht zijn, discoverlichting, en een groot scherm vanuit het dak om films er op te kijken. De chauffeur was een jongeman die geen Engels sprak maar wel veel lol met Jeffrey had, gebruik makend van handen voeten. Jeffrey gaf hem een dropje, aan zijn gezicht vond hij dit niet erg lekker. In ieder geval weigerde hij resoluut een stroopwafel die hem later aangeboden werd. Hihi. Enfin in twee en halve uur reed hij ons van Kanchanaburi naar het station van Ayuthaya. Hier hebben wij de koffers voor een paar bath in bewaring gegeven.
Wij merken steeds meer, dat je meer en meer aan het reizen begint te wennen. Het inpakken van de koffers en de rugtassen wordt steeds meer efficiënter. Nu werden vanaf hier opgepikt door een tuk tuk. Dit is een gemotoriseerde driewieler die je met enorme snelheden naar diverse bezienswaardigheden in de stad brengt. In ons geval was langs diverse tempels en Boedha's. Erg indrukwekkend. Rond half zeven inde avond kwam er aan deze rondrit een einde, wederom bij het station afgezet. Alwaar het wachten begon op onze slaaptrein, die ons in een 12 uur durende treinreis door de nacht van Thailand ons naar het noorden zal brengen. Nu de treinreis was geen belevenis maar meer een ruim 12 uur durende attractie uit de Efteling! Geweldig!! Alleen al al die verschillende culturen en mensen die er mee reisden. En iedereen die op haar of zijn manier sliepen. Met geluid, en wat voor geluid, en zonder geluid. Zowel Han als ik konden de slaap niet vatten, ondanks het monotone geluid. Thuis halen wij wel de slaap in hihihi. Jeffrey lag boven in. Ook hiervan heb ik wat onduidelijke foto's gemaakt met de i pad, om jullie een indruk te geven.

Rond acht uur vanochtend zijn wij aangekomen in Chang Mai. Ook wel de vroegere hoofdstad van Thailand.wij waren zo vroeg, dat onze kamers nog niet klaar waren. Daarop maar besloten om direct naar het ziekenhuis te gaan voor de dagelijks wondbehandeling. Wat een verschil met voorgaande ziekenhuizen en ehboposten. Nu zag de wond er veel beter uit, waarop ik in overleg de zorg ga doen. Ik heb alles meegevraagd en gekregen. Dinsdag hebben wij een volgend bezoek gepland, vlak voordat wij naar het zuiden gaan vliegen.
Enfin na dit bezoek wederom weer met een tuk tuk naar de andere kant van de stad om naar onze reisorganisatie te gaan, voor wat laatste informatie betreffende de trekking naar de bergstam met overnachting gepland aankomende zondag. Dan is ook deze administratie maar gedaan. Nu lekker met WiFi relaxen aan het zwembad. Even niets doen en de indrukken van de afgelopen dagen even laten bezinken. Morgen gaat ons avontuur weer verder.

1. Engel en nel:
    30 juli 2015
    Bedankt voor je telefoontje, fijn dat het met Han weer beter gaat.Wij genieten van jullie reisverslagen, zien uit naar het volgende avontuur. Groetjes vanuit een nog steeds winderig Noordwijk.
  2. Astrid:
    30 juli 2015
    Hallo lieve buurtjes, wat een leuk verhaal weer, heeft Jef de chauffeur zoute drop gegeven? Hahahah
    Allemaal weer te leuk om te lezen hoe jullie vakantie verloopt, nu even heerlijk chillen bij het zwembad, echt heerlijk, de treinreis lijkt me helemaal geweldig, heel veel plezier bij de bergstaatje, pas op dat ze je niet houden.....hahaha, maar weer veel beterschap voor Han, en groetjes voor jullie alledrie, liefs van Astrid en Hansxxxx
  3. Astrid:
    Ik bedoel natuurlijk Bergstam
  4. Astrid:
    Ik bedoel natuurlijk bergstam
  5. Kees van der Kolk:
    31 juli 2015
    Hallo vrienden. Wat een opwinding beleven jullie.Fijn te horen dat het met Han stukken beter gaat maar nog wel regelmatig naar het ziekenhuis moet. Veel plezier bij de bergstam en kom niet onder een tuk tuk. Groeten van Kees
  6. Hen fiep:
    2 augustus 2015
    Is zo,n tuk tuk thuis ook wel handig? Grapje hoor. Fijn dat het met Han goed gaat.