Vijfde en laatste hele dag in New York

29 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Beste allemaal,

Na weer een goede nacht gemaakt te hebben, weer vroeg uit de veren. Rond half negen de wandelschoenen weer aangetrokken om op pad te gaan, nadat wij uiteraard in de lobby koffie en thee gedronken hadden. Eerst maar eens bij " ons" bakkertje onze bekende bestelling opgepikt. Die van 2 croissantjes en 2 gewone broodjes. In de zaak zelf 1 broodje als ontbijt genomen, en even de kaart gecheckt hoe wij moesten lopen, om bij ons beginpunt van vandaag te komen. Voor een tweede broodje was er geen tijd, aangezien er daar op diverse plekken een pamflet hangt dat je niet langer dan 30 minuten daar mag blijven zitten. Hoezo opschieten!!!???
Al snel alles bijeen geraapt om een start te maken met de tocht vandaag. Eerst een stuk over de Brooklynbridge gelopen. Het zonnetje scheen volop waardoor het al snel erg warm werd! Heerlijk, zelfs op een gegeven moment in alleen shirtje gelopen. Wij puften wat af hihihi. Nadat wij de nodige foto's genomen hadden, zijn wij weer omgedraaid . Vanaf daar hebben wij onze weg vervolgd naar het beginpunt van onze wandeling, het Batterypark.
Nu de lady of liberty van een ander gezichtspunt gezien. De wandeling voerde ons door achteraf straatjes en winkeltjes naar Wallstreet, het financieel centrum van de wereld. Een enorm bewaakt gebied! Elke auto werd met bomspiegels eerst nagekeken alvorens er een stalen plaat in de weg naar beneden gelaten werd, zodat de auto verder kon rijden. . Via dit centrum door gelopen naar de plek waar in 2001 de aanslagen gepleegd zijn. Erg indrukwekkend!

Te voet vervolgden wij onze wandeling langs de City Hall en THE Court House. En weer kwamen wij op een filmscene terecht! Nu een opkomend filmster gezien, poseerde gewillig voor onze fotolens, hihi.
De wandeling voerden ons uiteindelijk nog langs THE ice creamfactory, waar Yvonne natuurlijk een overheerlijk ijsje ging eten. De eerste deze vakantie! Ook hebben wij het winkeltje bezocht wat alleen eetstokjes in alle soorten en maten verkocht. Heel bijzonder!
Tussendoor soms wat op bankjes gezeten om even rust te nemen. Na nog door een wijk gewandeld te hebben wat gedomineerd werd door kunstgaleries, kwamen wij rond 16.00 uur aan in het hotel. Moe maar voldaan. Nu het reisblog bijgewerkt.
Vanavond nog ergens lekker eten, het liefst in buurt zouden onze voeten zeggen, wanneer zij konden praten.
Morgen worden wij plaatselijke tijd om 12.30 uur opgepikt, om naar het vliegveld te gaan, om de terug reis te starten.

1. Engel en nel:
    30 oktober 2015
    Bedankt voor de reisverhalen. Goede terugvlucht en kom moe maar voldaan weer thuis. Groetjes Ma en Pa