Vierde dag in the Big Apple

28 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Beste allemaal, Vandaag alweer de vierde dag. Inderdaad zag het er bewolkt uit toen wij wakker werden. Overigens hebben wij beiden zeer goed geslapen. Joh wat waren wij moe gisteren. Ik kon zelfs niet meer gewoon praten. Ik struikelde over de letters. Omdat wij een rustiger dag voor de boeg hadden hebben wij lang in de lobby kunnen zitten. Kopje thee en koffie gedronken om de dag mee te starten. Om vervolgens weer bij de bakker op de hoek een broodje te kopen als ontbijt en ook voor tussen de middag! Daarna gingen wij weer ondergronds! Wederom een kaartje gekocht bij dezelfde enorme onaardige mevrouw. Zij herkende waarschijnlijk ons aan het gestuntel van gister, aangezien zij aan ons vroeg waar ons kaartje van gister was. Zij keek ons met bijna een blik van medelijden aan.........en weer lukte het ons niet om zonder hulp de bekende poortjes door te komen.Wel weer in de goede metro gaan zitten. Jemig wat een verschillende kleurrijke mensen heb je toch! Velen van hen vanochtend in de metro gezien. Zelfs iemand van wie haar ogen gelijk aan een schilderij waren opgemaakt!Eenmaal bij 42 e street uitgestapt en naar boven gelopen, zagen wij al snel het Central station liggen. Redelijk droog daar heen kunnen lopen. Eenmaal binnen konden wij de mooie plafondschilderingen aanschouwen. Joh wat mooi van binnen. Vele kroonluchters, prachtige trappen, oude loketten en natuurlijk de Amerikaanse vlag, die prominent aanwezig was. Hierin is een Apple store gevestigd. Fascinerend om te zien hoe oud en nieuw samen kan gaan!Nadat wij wat inkopen gedaan hebben zijn wij te voet weer verder gegaan, maar nu niet meer droog. Af en toe kwam het met bakken naar beneden! Om droog te worden zijn wij op de koffie gegaan bij Donald Trump! Wat een pracht en praal in zijn toren. Dit was een tip van een collega van ons! Erg leuk om te zien!Nadat wij droog waren zijn wij verder gegaan op weg naar warenhuis Macy's, een begrip in Amerika. De oude houten roltrap is nog steeds functioneel. Ook kon je nog een blik op de mechanica van dit zien. Han zou dit vast erg leuk gevonden hebben om te zien.Macy zelf vonden wij alle twee wat tegen vallen. Daarna de metro genomen om naar het hotel te gaan. Ondanks de metro heen en terug, toch weer veel gelopen! Eenmaal in het hotel hebben wij wat zitten te googelen en appen in de lobby. Deels omdat wij redelijk moe zijn, deels om weer droog te worden. Omdat het later in de middag harder is gaan regenen hebben wij besloten om vanavond in de buurt ergens te gaan eten. De plannen voor morgen zijn zo goed als rond. Wanneer wij de weerberichten mogen geloven is het morgenochtend nog wat bewolkt, en in de middag gaat deels de zon schijnen. Wij gaan naar de herdenkingsplechtigheid van 911 en te voet de Brooklynbridge over. Dat lijkt ons beiden erg indrukwekkend en een mooie afsluiting van onze dagen in New York!