Veertiende reisverslag, op de trappers door de sawa’s

19 augustus 2014

Beste allemaal,

Vandaag onze excursie, die wij op eigen houtje gereserveerd hebben. Een beetje onwennig wachten wij nu in de lobby af, of het allemaal zo gaat, zoals het zou moeten. Na een kwartier wachten was de chauffeur er nog niet. Direct vroegen wij ons af, of wij, samen met de chauffeur het wel goed geregeld hadden. Daar waar wij dat deze vakantie nog niet 1x afgevraagd hebben. De chauffeur was er echter binnen het afgesproken termijn. Voor het eerst samen met een ander stel in de auto, en wel met Japanners. Ook een hele uitdaging om met hen te communiceren. Maar al snel hadden wij handen, voeten en wat Engels een leuke conversatie. Ook zij bleken ” Nederlandse liedjes” te kennen, maar dan met de Japanse vertaling, hoe leuk. Het kan natuurlijk ook net andersom zijn, hihi. Daar kwamen wij niet uit. Enfin met elkaar hadden wij voor deze dag dezelfde chauffeur. Op naar het olifantenpark Taro! Het is een park, in de jungle van Bali, waar olifanten lopen, en waarop je ook kan rijden. Maar ook leuk om te weten is dat deze olifanten ook regelmatig vrij zijn, en in de vijver kunnen en mogen spelen. Natuurlijk zal het ook zielig zijn, maar de kans om op een olifant te rijden, liet Jeffrey zich niet ontnemen. Daarentegen heb ik de hele vakantie aangegeven dat ik er niet op zou gaan. Maar………uiteindelijk toch gedaan vanuit de leus die ik vaak roep” je kan beter spijt hebben van iets wat wel gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt”. Ik weet niet wat ik spannender vind, vliegen of olifant rijden? Hilariteit alom. Jeffrey en Han reden voor mij, op een grote, en ik op een iets kleinere. Door de jungle liepen wij de hele tijd met onze 2 olifanten. Te leuk! Onderweg aten de olifanten wat, ze plasten wat, en het andere werd ook regelmatig gedaan, in het kleine uur. [image]

Aansluitend hebben wij het park wat rond gelopen, en van de mogelijkheid gebruik gemaakt om nog even wat meer foto’s te maken, en naar een show gegaan. Alle drie vonden wij dat iets minder. Dat was net een circusact. Uiteraard was ook hier weer een fantastische lunch bij inbegrepen met een vleugje Europees, wanneer je naar de verschillende salades keek.
[image]

Rond 13.00 werden wij weer naar ons hotel gebracht.
Hier nog even lekker gezwommen in de zwembaden van het hotel.
[image] [image]

Aansluitend nog even wat winkels in buurt bekeken. Vanavond gaan wij met een aantal Nederlands van het terrein hier, in ubud bij Ibu Oka de babi guling eten. Dat schijnt het neusje van de zalm te zijn!