Dertiende reisverslag, op een onbewoond eiland.

11 augustus 2015 - Ko Tao, Thailand

Beste allemaal,

Vandaag na een heerlijk ontbijt, de koffers gepakt, om op reis te gaan naar onze laatste bestemming. Op weg naar Koh Tao. Een kleiner eiland in de golf van Thailand. Zij gaven aan dat zij hier geen last hebben van tsunami's, aangezien dit een binnen zee zou zijn. Lekker om te weten hihi. rond half elf een taxi gepakt. Het blijft een vreemd idee, dat jullie dan nog heerlijk liggen te slapen. Na een kort ritje kwamen wij aan bij de pier. Pffff wat een warmte, maar oh, oh wat een bountyplaatje. Prachtig. Het incechekken voor de Catamaranboot was een beleving. Je moet eerst je bagage inchecken, door op een hel ouderwetse weegschaal te wegen..Daarna moet je je bij een loket melden, en moet je een sticker zichtbaar op je kleding dragen. 12.15 uur boarden, alvorens wij precies om 12.30 uur vertrokken voor een bootreis van twee uur. Uiteindelijk gingen wij sneller, want na anderhalf uur legde wij al aan, in de haven van Ko Tao. Wat een chaos daar. Allemaal bordjes met namen en een hoop geschreeuw, en heel veel mensen die door elkaar liepen, en daar tussendoor dan ook nog eens een veelvoud aan bagage. Uiteindelijk zagen wij ook de naam van Parmentier staan. Dit hadden wij niet verwacht, aangezien wij op eigen gelegenheid moesten gaan. Toch gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, en op een Pick up gesprongen. Je kon de bagage achter laten, deze zou snel achter ons aan komen. Dit viel wat tegen, dit duurde best wel lang. Maar goed het kwam wel, uiteindelijk toen wij al lang en breed van ons nieuwe uitzicht op de hotelkamer aan het genieten waren. Wij hebben nu een enorme grote kamer. Uitzicht op de jungle en water. Mooi weer hoor.
Direct bij de receptie geregeld dat een taxi ons morgenmiddag komt halen, om naar de haaien baai te gaan. Dit hadden wij Nederland gehoord van een kennis van Jeffrey dat je hier tussen de haaien in het wild kan zwemmen, en als je geluk hebt ook schildpadden zien. Wijnheben er zin in. Vanmiddag nog even naar het strand geweest en aansluitend even het dorp ingelopen. Direct maar even iets gegeten. Op de boot geen lunch genomen, omdat er flink wat deining stond op zee. Nu moe maar voldaan op de hotelkamer het verslag van vandaag geschreven.
Morgenochtend lekker iinnde baai van het hotel snorkelen, om dan morgenmiddag weer wat te gaan beleven.

1. Hen fiep:
    11 augustus 2015
    Gaan jullie echt tussen haaien zwemmen? Wat een avontuur,het lijkt mij eng , maar jullie zijn echte bikkels. Wij lezen het weer in volgend verslag.Groet van ons.
  2. Joost Langendijk:
    12 augustus 2015
    Wij hopen ze daar te zien, wanneer wij in de haaienbaai gaan snorkelen. Er wordt hier gezegd dat ze klein zijn, daar vertrouwen wij dan maar op. Likt ons wel supergaaf.
  3. Kees van der Kolk:
    12 augustus 2015
    De nederlandse uitdrukking"een haaibaai" is dus niet alleen een bij de hand meisje. Zodra jullie terug zijn in Nederland moet je maar een poosje vakantie nemen om uit te rusten. Prachtig wat jullie allemaal beleven. Groeten van Kees
  4. M.M.Smolders:
    12 augustus 2015
    Wat eng voor die haaien,zie ze opeens mensen zwemmen.