Tweede reisverslag; Fietsen in Bangkok

26 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Beste allemaal,          Tjonge wat hebben wij vandaag een hoop meegemaakt. Vanochtend eerst even een stukje gewandeld in de buurt van het hotel, na een werkelijk fantastisch ontbijt in het hotel. Ver kwamen wij echter, want laat er nu vlak achter het hotel een riviertje lopen met heeeeeel veeeeeel hele grote neervallen. Even nagevraagd of je hierop mocht vissen. Het schijnt zo te zijn dat deze grote vissen als iets heiligs gezien wordt en dus mag er bij een tempel o.i.d. niet op gevist worden. Later kwamen wij ze ergens anders ook tegen, maar dan lijken ze minder heilig te zijn. Laat er nu achter het hotel ook een heilig iets staan........ Al snel met de taxiboot naar de opstapplaats van ons fietsavontuur gegaan. Onderweg al veel gezien. Alles lijkt wel in de rivier gedumpt te worde. Huisvuil......maar wij hebben ook een dode hond en een dode rat zien drijven........

De opstapplaats voor het fietsen was snel gevonden. Wat was het fietsen een FANTASTIISCHE ervaring. Door de hele kleine achterafstraatjesvan Chinatown, tot aan de villawijk van Bangkok. Met de fiets rijdend over marktjes, door markthallen. De gidsen legden het drukke verkeer plat zodat wij verder konden fietsen. Geweldig! Op een gegeven moment werd onze fiets op een longtailboot gezet, Waar wij per boot de stad verder gingen verkennen. Onderweg kwamen wij regelmatig varanen tegen. Imposant! Eenmaal weer aan wal verder gefietst op hele smalle fietspaden, met aan weerszijde water. Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe deze tocht in werkelijkheid was. Spannend en met veel indrukken zijn wij na 5 uur weer terug bij het beginpunt. Onderweg naar het hotel lekker even wat gegeten, en al snel de hotelkamer opgezocht.
Hier hebben wij de bagage wat omgegooid. Morgen worden wij vroeg opgehaald voor ons eerste jungelavontuur. Alleen het hoognodige mogen wij dan meenemen. De rest wordt naar een luxe hotel gebracht waar wij pas overmorgen zullen arriveren. Morgennacht slapen wij op een drijvend vlotheid. Kortom op weg naar ons volgend avontuur.

1. Astrid:
    26 juli 2015
    Hoi Joost, wat een belevenissen allemaal, je heb nauwelijks tijd om bij te komen van de vliegreis.....hahaha, helemaal geweldig, spannend die varanen, heel apart, is weer eens wat anders dan de poezenkinderen xxxx
  2. Kees van der Kolk:
    27 juli 2015
    Pootje baden in de heilige rivier, is geen strak plan met die dooie dieren om je heen. Veel plezier op jullie tochten. Kees
  3. Lidy en Joyce:
    27 juli 2015
    Wat een bijzondere ervaringen allemaal.
    De moeite waard zo te lezen.
    Geniet er maar van want het geeft je prachtige herinneringen voort later.
  4. Johan en Marjon:
    Ha die avonturiers!!!!!
    Geniet nog maar een poosje van al die nieuwe indrukken, we volgen de verhalen op de voet.
  5. Hen fiep:
    29 juli 2015