Hoe zo toeristen? Of is het lands wijs of lands eer?

29 juli 2016 - Suriname River, Suriname

Beste allemaal ,

Even een kort berichtje. Wij zouden met zijn drieën gisteravond in het dorpje gaan eten. Alvorens wij op de fiets vertrokken, werd er gezegd om zeker op de terugweg veel kabaal te maken en met licht te schijnen, met een zaklantaarn. Hihihi, deze hadden wij in Paramaribo gelaten, aangezien wij dachten dat wij even de jungle achter ons hadden gelaten. Niets is echter minder waar! Het kabaal en het licht dienen ervoor om de slangen af te schrikken. Goed om te weten! In het dorpje aangekomen, waren de drie eettentjes gesloten. Wat blijkt, wij hadden van te voren moeten reserveren. En dan het liefst niet in de avond, aangezien er teveel last van muggen zijn! De kokkin in ons verblijf, had natuurlijk al vrijaf gekregen. Wat nu....... ? Wij hebben in een heel klein supermarktketen 2 potten augurken, 2 potten knakworsten en 3 pistoletjes gekocht. Meer hadden ze niet. Nog wat te drinken, waaronder jawel , een flesje rosé . Daar konden wij de fles open maken. Kurk er en gaan! Geweldig. Bij ons verblijf aangekomen was er een Heemsteedse locatiemanager, die nog aanbood om de worstjes te warmen. Hij vroeg zich af waar wij de pistoletjes gekocht hadden. Betreffende manager klom direct in de telefoon. Hij heeft direct een deal gesloten om de broodjes uit het dorp te serveren bij het ontbijt! Zo leuk, om te zien hoe alles op deze locatie in ontwikkeling is. Voor de luxe moet je hier niet zijn, wel voor de vriendelijkheid van iedereen. De bouwvakkers hebben Jeffrey al gevraagd of zij de vis mogen hebben die hij vangt. Het toont eens te meer de kleinschaligheid aan, en Jeffrey geeft aan voor de komende dagen een leuk doel te hebben.
Morgenochtend gaan wij dolfijnen spotten. Dat moet rond 12.00 uur plaatselijke tijd, aangezien het dan hoog water is. Ik ben benieuwd. Eerst maar eens gaan slapen in ons oude politiekantoor! Dit is allemaal nog authentiek. Ik zal er foto's van proberen te maken, echter op deze i pad zit geen flitser.

1. Engel en nel:
    29 juli 2016
    Zo kan Jeffrey zich nog nuttig maken om voor die mensen een vis te verschalken. Ja zo te lezen verbazen jullie
  2. Kees van der Kolk:
    30 juli 2016
    Met veel plezier lees ik jouw verhalen en stuur ze dan door naar
    "onze"Yvonne