Eerste volledige dag in Frederiksdorp!

29 juli 2016 - Suriname River, Suriname

Beste allemaal,

Ik zou het in 1 woord kunnen zeggen; FANTASTISCH!

Maar dat is niet leuk om te lezen. Vandaag veel meegemaakt! Vannacht werden wij opgeschrikt door 2 harde bonzen, bleek Jeffrey uit bed gevallen te zijn. Alles is van hout, dus het kabaal was enorm. Gelukkig heeft hij zich niet bezeerd, waarschijnlijk droomde hij van het vis vangen Hihihi.
Vanochtend begonnen wij de dag met een lekker ontbijtje, echt klant gericht. Van te voren vragen wat je allemaal wilt hebben!
Na het ontbijt zijn de mannen al ras op de steiger gaan vissen. Zelf ben ik op de fiets gestapt om naar het naburig dorpje te fietsen. Onderweg veel geritsel in het hoge gras. Eenmaal in het dorp leek een iedereen al te herkennen. Gezellig een onderonsje gehad met de supermarkteigenaresse. Erg gemoedelijk allemaal. Op de terugweg wat leguanen en hagedissen gespot.
Rond twaalf uur, bij hoog water, zijn wij gestart met de dolfijnentocht. Op de boot de Suriname rivier op. Bij het samen komen van deze rivier met de commenwijnerivier, zouden de dolfijnen gezien kunnen worden. Wat was dit een prachtige tocht er naar toe. Mooi weer, en een rustige rivier. Wat is deze rivier breed! Verbazingwekkend. De gids vertelden allemaal leuke wetenswaardigheden over de verschillende plantages die aan de rivier grenzen!
Inderdaad na ongeveer 3 kwartier gevaren te hebben zagen wij al snel de vinnen boven het water uitsteken. Wij hebben er wel zo verschrikkelijk veel gezien! Links, rechts , voor en achter. Ze speelde gewoon een spelletje met ons! Het waren de roze rivier dolfijnen. Sommigen waren met hun snuit boven water, te schattig om te zien! Het was een leuke belevenis.
Rond een uurtje of half drie waren wij terug op locatie. Natuurlijk gingen de jongens nog even hun hengel uitwerpen. Nu was het mrt recht " hengelen", zoveel meervallen vingen zij. De bouwvakkers waren erg blij! Er zijn verschillende groepen aan het werk. Ik geloof dat zij bij elkaar wel 25 vissen hadden. Goed maal dus.
Zelf ben ik daarnet nog even bij de man van gister weer wat garnalen gaan halen. Nu werd ik weer door andere mensen, vanuit een gewoon huis gevraagd of ik het leuk vond dat zij vanavond voor mij zou gaan koken. Jammer genoeg hebben wij al een afspraak staan, vandaar dat ik er niet op in kon gaan. Morgenmiddag gaan wij bij een mevrouw lunchen. Ik ben benieuwd!
Vanavond eten wij in hier in Fredriksdorp.
Overigens op de pier waar vanaf Jeffrey en Han vissen zitten 3 slangen,zichtbaar in het dak verscholen. Het schijnen tapijtslangen te zijn,. Een gezin, vader,moeder en een kind. Overdag liggen zij rustig, in de avond schijnen zij tot leven te komen.natuurlijk gaan wij vanavond kijken

1. Astrid:
    30 juli 2016
    Fantastisch lieve mensen, ben benieuwd naar de foto's van het dolfijnenspotten, geweldige dieren zijn het toch!
    Geniet van de prachtige natuur en de avonturen x
  2. Fiep:
    7 augustus 2016
    De slangen familie denkt vast ,wat leuk , mensen ,vader en moeder en kind. Geniet maar mensen dat doen wij ook met jullie verhalen.