Tiende reisverslag, trekking in de jungle.

7 augustus 2015 - Kao Sok, Thailand

Vanochtend heerlijk wakker worden onder de klamboe. Onder een super de luxe douche kunnen stappen. Zo een lekkere warme stortdouche. Heerlijk!. Na een simpel ontbijtje werden wij om 8.30 uur opgepikt door een chauffeur met een redelijk luxe bus. De rit naar de jungel zou ongeveer 20 minuten duren. Naar het kantoor. Hier was het verzamelen weer van een aantal andere toeristen. . Hier kwamen wij de mensen van gisteren, en eergisteren weer tegen. Met hen werden wij ook in een groep ingedeeld met een onwijs goede gids. Al vroeg in de wandeling vertelde hij veel over de flora, maar zeker ook over de fauna. Al snel weer een ( gelukkig) dode slang ontdekt. Ook wat bijzondere reptielen.... Leuk hoor. Jawel wij zouden halverwege een waterval gaan zien. Iedereen deze zin onthouden........
Een stevige tippel in de jungle stond ons te wachten. Bij de eerste stop was er een prachtige waterval. Hier kon men zwemmen. Echter wij hadden geen zwemkleding , dus hebben wij gekeken hoe iedereen het koude water trotseerden. Op de vraag van de gids of wij nog mee gingen om een level hoger te klimmen, gaven wij natuurlijk graag gehoor. Twee stellen met kleinere kinderen haakten af. Al snel weer apen in het wild kunnen spotten. Ook werd ons gezegd dat wij olifanten konden zien, echter de gids vertelde dat dat als dat zou gebeuren, dat wij dan hard moesten rennen hihihi. Overdag zag je ze echter nooit, zo vertelde hij. Maar goed als toerist hoop je toch dat je er nog een tegen komt, hihihi.
Omdat het de laatste dagen en nachten flink had geregend, was de route door de jungle erg glibberig. En jawel jullie raden het al....op een gegeven moment liep Han achter mij, en het was een sterke daling, toen ik plots geschuifel hoorde en gegil. Han was vlak achter mij uitgegeleden. Ik zag hem zo de afgrond in glijden. Ik pakte hem direct bij zijn arm vast. Gelukkig kwam direct de gids die hem met kracht weer op een veilig stuk tilde. Bril weg, maar die vonden wij terug, wel kapot. Han en de anderen waren flink geschrokken. Gelukkig niets gebroken oen geen wonden. Alleen enorm vies, nu als dat alles is......Wij twee ervoor gekozen om niet meer verder te gaan. Wij zijn er klaar mee!!! Jeffrey ging nog door met het andere gezin en de gids, nadat hij ons eerst naar een lager gelegen gebied had gebracht, waar wij met een andere gids naar het begin punt zouden gaan. Door de schrik maakte ik ook een uitglijders.... Een flink ei op mijn enkel. Komt goed.
Jeffrey heeft in zijn laatste stuk nog veel dieren zijn, zoals een babytarentulaspin, een kameleon en een ander apen soort. Gaaf voor hem! Hij had er van genoten. Bij terugkomst zijn wij in een Pick up naar ons hotel gebracht. Hier lekker even simpel op de i pad en de telefoons. De WiFi is niet bijzonder, maar gewoon even niets. Wij zijn het er wel over eens met zijn drieën dat het ondanks de glijpartijen en de regen wel een onwijze gave vakantie is. Wat een avonturen. Wat een indrukken! Dit neemt niemand ons meer af. Dit park heeft fantastische huisjes op palen, ik zal er een foto van posten. Heerlijk luxe, echter je bent hier wel op aangewezen. . Op onze vraag of er een ATM. in de buurt was om geld te pinnen, wordt er gezegd dat niet het geval is. Wanneer wij nu onvoldoende geld hebben om de rekening te betalen, dan kunnen wij morgen, wanneer wij weer met een taxi vertrekken voor een nieuw avontuur, dat wij dan aan de taxichauffeur kunnen vragen om een uur verder geld te pinnen, zodat hij dat op de terug weg hier dan kan afgeven. Hoezo vertrouwen hebben in de toeristen. Super !
Morgen worden wij opgepikt om met een boot naar een eiland te van. Rust aan de kust. Hopelijk is het dan wat regen betreft minder. Maar goed alsnog kijken wij uit naar een paar dagen afspraken te hebben, hahaha. Vakantie!!

1. Renate:
    7 augustus 2015
    Wat een verhaal weer!! Groot gelijk dat jullie halverwege zijn gestopt, wat zullen jullie zijn geschrokken dat Han onderuit ging..... Leuk voor Jeffrey dat hij wel door kon gaan en veel moois heeft gezien. Veel plezier op jullie nieuwe avontuur en doe voorzichtig! :-)
  2. Hen fiep:
    9 augustus 2015
    Wij zijn blij dat alles goed gaat met jullie na deze avonturen. Nu maar wat rust nemen.groetjes!