Elfde reisverslag, op naar een eiland!

8 augustus 2015 - Ko Samui, Thailand

Vannacht wederom de hele nacht enorme stortbuien. Het verhaal gast ook dat er delen van Thailand aan het overstromen is. Enfin wij werden door een busje opgepikt na het ontbijt. Echter het busje kon niet bij het hotel komen vanwege het water. Wij moesten naar een droger gelegen gebied lopen. De koffers werden door de Thai ophun schouder gedragen. Wij stonden werkelijk diep in het water. Jeffrey dacht dat hij een slang zag zwemmen, maar het was een enorme grote worm.  Eenmaal in het luxe busje gestapt reisden wij met z'n drieën verder. Wij hadden een rit van ruim 2 1/2 uur voor de boeg. Goede wegen over het algemeen, en daar ware het stukken minder was, ging de chauffeur minder hard rijden. Hij zou ons naar de pier brengen van de veerboot.
Eenmaal daar aangekomen kregen wijntje horen dat de Ferry naar het eiland Ko Samui vertraging had van zeker een half uur. Nu wij hebben al gemerkt dat wij bij de Thaise tijden zeker ruim een kwartier moeten optellend. Zo ok nu.
Uiteindelijk met 55 minuten vertraging, gingen wij de bootreis aanvaarden. Ook dit was grappig om te zien, wat en wie er allemaal op de boot meeging, zelfs paarden in een Pick up hihihi.prima reis gehad. Eenmaal aan de overkant, moesten wij de taxi zelf bestellen. Jawel ook dit lukte nu..... Vandaag genen spannende dingen meegemaakt. Het enige wat vandaag spannend was, was de vraag hoe de kamer van het hotel zou zijn. Eenmaal hier aangekomen moeten wij constateren dat het TOP is. Wij bedachten ons dat dit plekje het mooiste is tot nu toe van ons twee reizen. Een sprookje. Zowel de kamer als het uitzicht. Uitzicht op de blauwe zee. Bij aankomst scheen het zonnetje ook nog. Wat wil een mens nog meer???? Heerlijk rust aan de kust. Morgen hebben wij helemaal geen plannen. Heerlijk!!!!!!

1. Kees van der Kolk:
    9 augustus 2015
    Waar haal je de energie vandaan om,na een dag ploeteren door de jungle of door ondergelopen straten, toch 's avonds weer een verslag te schrijven. Ik geniet van jouw verhalen en sla ze allemaal op.Groeten van Kees
  2. Joost Langendijk:
    9 augustus 2015
    Leuk Kees om te lezen dat je helemaal mee reist hihi.
  3. Hen fiep:
    11 augustus 2015
    Wat een reis, straks op vakantie om bij te komen,grapje. Nu even bij komen.Wel eng z,n grote worm in water brr.