De terug reis naar de bewoonde wereld.

6 augustus 2016 - Suriname River, Suriname

Vrijdag 5 augustus:De laatste ochtend in de jungle van PalumeuVanochtend al vroeg door een geluid gewekt. Het leek wel alsof er een enorme storm zou los barsten, maar dat is het niet. Dat zijn de vrouwtjes brulapen, die aan het brullen zijn. Een heel apart geluid, maar je weet gelijk dat je nog in het Amazonegebied bent. Straks lekker ontbijten, en dan de tassen weer inpakken voor de terugreis. Aansluitend zal dan het uitchekken gebeuren. Dit is zo vroeg, zodat de mensen van kamers, deze op orde kunnen maken voor de toeristen die vandaag met het vliegtuig hierheen komen. Er komt hier alleen een vliegtuig op vrijdag en maandag aan. Voor de rest is er geen vliegverkeer. In het vliegtuigje kunnen maximaal 20 personen. Na het uitchecken gaan wij nog naar het dorp om souvenirs te kopen. Om half twaalf zullen wij de lunch gaan gebruiken. Zoals al eerder gezegd vertrekken wij rond half 1 richting de hoofdstad van Suriname ! Daar zullen wij weer verbinding hebben om onze avonturen op het blog te zetten. Het zal vreemd  zijn, om niet meer van de buitenwereld afgesneden te zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet onprettig vond om even geen Nederlands nieuws te lezen. Ik mis wel het contact met onze familie en vrienden via het blog.
De dorpswandeling was leuk, en de lokale bevolking had wat souvenirs uitgestald . Echter wijnjaren met een grote groep, lang niet alles kon door iedereen gekocht worden.
Na een simpele lunch was het wachten op de vliegtuigen. Eerst kwam er een vliegtuig met nieuwe peut voor de buitenboordmotoren. Al snel kwam er een vliegtuig met passagiers. Nadat dit vliegtuig uitgeladen was, en onze bagage in de diverse ruimtes geplaatst was vertrokken wij. Natuurlijk vond ik het spannend, maar echt bang was en leek ik opknipt. Des te vreemder was het dat ik halverwege enorm ziek werd. Het onweerde, en het vliegtuig leek wel een slechte attractie van de Efteling! Ik voelde mij op een gegeven moment zo ziek worden, dat ik enorm moest overgeven. Heel vervelend. Ik was gewoon luchtziek. Het vliegtuig werd van links naar rechts en van boven naar beneden geslingerd. Maar gied, wij zijn weer geland, natuurlijk. Wij hadden nog plannen gemaakt voor vanmiddag, zoals souvenirs kopen in Paramaribo, echter dit lukte mij. Pas wanneer ik even gelegen had, was het evenwicht orgaan weer in balans. Vanavond wel in Paramaribo gegeten. Morgenochtend vroeg er uit, om naar Curaçao te gaan vliegen.

1. Rita:
    6 augustus 2016
    Tjonge jonge wat een verhaal en Joost wat goed van je ik bedoel dat vliegen.leuk voor de mannen dat ze aardig wat vissen gevangen hebben. Alvast voor morgen een goede reis naar Curacao en voor straks welterusten liefs van ons
  2. Kees van der Kolk:
    6 augustus 2016
    In spanning heb ik achterelkaar jouw verhalen gel;ezen. Wat een ervaring. Gelukkig geen verwonding of ander leed. Nu ga ik alles
    doorsturen naar Yv. Op naar het volgende avontuur.
  3. Astrid:
    6 augustus 2016
    Jeetje Joost, wat een avonturen, gelukkig alles goed gegaan en kunnen jullie terugkijken op fantastische avonturen, dat neemt niemand je meer af........nu lekker chillen op Curacao, heerlijk, geniet er met elkaar nog even van, voor je het weet ben je weer terug in het Wilde Westen! Hahaha xxxx
  4. Lida:
    6 augustus 2016
    Wat een heerlijke verhalen Joost, ik geniet ervan, maar ik had van mijn leven niet meer in zoooooooon klein vliegtuig gestapt
  5. Joost Langendijk:
    6 augustus 2016
    Dank jullie wel, voor jullie reactie's. Gelukkig schijnen wij naar Curaçao met een groter toestel te gaan, echter ik ben al voorbereid.......
    Ook geen luxe of iets dergelijks. Je mag blij zijn als de toilet werkt.
  6. Hanneke:
    6 augustus 2016
    Jeetje joost wat een overwinning, maar jullie kunnen terug kijken met veel avonturen, geniet straks lekker Curacao van het strand.lgr xx
  7. Conny:
    6 augustus 2016
    leuke verhalen Joost, en ach als je zo'n klein vliegtuigje overleeft en in zo'n klein vliegtuigje overgeeft maakt niemand je meer wat, een on (o-) verget (v) elijke ervaring rijker. gr. Alfred
  8. Joost Langendijk:
    7 augustus 2016
    Zo is dat Al! Joh, joh wat was ik beroerd. En ik was niet eens bang. De heenweg heb ik zelfs genoten.
  9. Jacqueline:
    7 augustus 2016
    Ongelofelijk wat een overwinningen allemaal. Vliegen in een Cesna of vliegen met onweer niets houd jou meer uit de lucht. Hoe ouder hoe gekker zullen we maar zeggen.
  10. Joost Langendijk:
    7 augustus 2016
    Ik zou zo weer in zo'n vliegtuig stappen, maar dan wel met reispillen!