Reisdag naar Curaçao .

7 augustus 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vanochtend kwart over drie de wekker gezet. Om 4 uur zouden wij opgepikt worden. De chauffeur was er zelfs al iets eerder. De rit naar het vliegveld verliep vlot. Ook de nodige verplichtingen gingen goed. Om het wachten te veraangenamen hebben wij even wat gefacebooked etc. Wij mochten eerder dan verwacht boarden. Voor het eerst stapte ik een vliegtuig in via de staart motor. In Nederland zie je dat daar vaak een bagageband wordt gelegd Hihihi. Om een lang verhaal kort te maken, vlogen wij ruim een kwartier eerder de lucht in, en kwamen , zo hoorden wij van anderen ook dat wij ruim een half uur eerder aankwamen op het vliegveld van Curaçao. Dit was dan ook de reden dat er geen reisagenten met naambordjes stonden. Na ongeveer 20 minuten kwam er een vrouw van onze leeftijd met een bord waarop de achternaam Parmentier stond. Overigens voor het eerst. Tot nu toe werden wij steeds party Lagendijk genoemd. Altijd zonder de N van Langendijk.
Enfin deze vrouw, bleek de eigenaresse van het appartementencomplex te zijn. Zij reed in enorme bak van een auto. Zij vertelde dat deze auto, voor een week die van ons zou worden. Helemaal leuk! Daar waar ik de afgelopen 2 weken de reis coördineerde , zo mag Han deze week de routes rijden en uitstippelen, Hihihi .
Eenmaal bij het appartement , werden wij al snel begroet door in ieder geval 2 enorme leguanen. Zelf konden wij nog niet in ons appartement, dus zijn wij direct maar even wat eerste boodschappen gaan halen. Maar niet voor dat wij geconstateerd hebbe N dat wij een superuitzicht voor deze week hebben. Wederom weer adembenemend ! Niet die in de koeling moeten, aangezien wij er nog niet in kunnen.
Daarna zijnnHan en Jeffrey even gaan zwemmen, in de zee waar wij pal asn zitten. Tjonge wat een droomplek. Het is weer eens wat anders dan wakker worden door de brulapen, en nu door de golfslag.
De vorige bewoner van het appartement had nog een appeltje laten liggen. Han en Jeffrey gaven de leguanen een stukje ervan. Han werd al snel gebeten door 1 van die dieren. Het voeren zal waarschijnlijk van korte duur geweest zijn .
Aangezien wij in klok nog een uur tijdsverschil erbij gekregen hebben in vergelijk met Suriname zijn wij waarschijnlijk hondsmoe. Vandaar besloten om wat extra boodschappen te gaan doen, en dat wij een maaltijd zelf maken. Van uit eten gaan wordt geen van ons drieën vrolijk. Lekker vroeg gaan slapen, om vroeg aan de " rust aan de kustweek" te starten!

1. Kees van der Kolk:
    7 augustus 2016
    Terug op het luxe Curacao. Wel een verschil met Suriname denk
    ik. Dank voor jullie foto in klederdracht. Het schilderij aan de muur achter Han, is dat de toekomstige schoondochter? Ik geniet van jullie verhalen.