Negende reisverslag, rust aan de dolfijnkust.

15 augustus 2014

Ha allemaal,

Met een uur vertraging in ons nieuw hotel aangekomen in Lovina! De taxichauffeur wilde waarschijnlijk net als de vliegtuigen de vertraging inhalen, hihi. Tjonge wat reed die hard. Het is hem uiteindelijk ook gelukt! Echter bij aankomst bleek dat wij wederom op een toplichten aangekomen zijn. Wij hebben het al vaker vandaag tegen elkaar gezegd, maar als het paradijs bestaat, dan is dat hier hihi. Weer een prachtige cottages, in een nog mooier aangelegde tuin.
[image]

Om naar het strand te komen moet je korte wandeling maken. Deze voert je langs diverse leuke boetiekjes. Overigens dringen de verkopers zich wel enorm op. Ze willen natuurlijk allemaal iets verkopen. Op het strand liggen vele authentieke houten bootjes op het strand. Deze boten gebruiken zij voor verschillende doeleinden. De ene om er dolfijnen mee te gaan spotten en een ander gebruikt hem voor de visvangst. In middag hebben wij een wandeling gemaakt, voornamelijk aan de hoofdweg van Lovina. Opvallend was hier weer het enorme vele verkeer. Opzienbarend is ook wat de bevolking allemaal vervoert op de scooters, maar ook in die hele kleine Suzuki Puck up auto’s. Kippen, runderen, eieren, kroepoek in balen, noem maar op. De ene scooter is nog breder volgeladen dan de ander. Oversteken is een kunst op zich. Iedere keer wanneer wij weer veilig aan de overkant zijn, zijn wij blij! Nog een opvallen detail, zijn de gaten die zomaar lijken te zijn ontstaan, en met name op de stoep. In de avond hebben wij nog eenzelfde stuk gelopen, maar door de schaarse straatverlichting moest je wel constant kijken waar je loopt. Tijdens de middagwandeling, hebben wij ons aan de tips van een neef van gehouden. Waar leidde deze tocht uiteindelijk naar toe……… naar een eettentje waar zij een broodje kroket, puntzakfriet met mayonaise en aardbeien met slagroom verkochten. Te grappig! Daar natuurlijk iets gegeten! Daar werden wij ook gewezen op het feit dat er een stukje verder op een internationale supermarkt was. Ook daar even langs gegaan. Daar zie je dan mayonaise, verkadekoekjes, nutella etc. In de schappen liggen. Het is dat wij er geen hillegommers tegen kwamen, ander had ik zeker het idee dat wij in de plus zouden staan.

In de avond heerlijk gegeten bij Apple warung! Wij waren met een groep van 7 man. Natuurlijk wordt daar eentafel voor vrij gemaakt, en wel…..”….
….in de keuken. Rob Geus zou er niet vrolijk van worden, maar het was wel erg lekker. Aansluitend nog wat door de straatjes gezworven, op zoek naar een lekker ijsje! Overigens een enorm nachtleven hier in Lovina. In veel restaurantje live bands aanwezig. Erg gezellig! Maar morgen moeten wij rond 5.00 uur opstaan, dus wij zoeken allemaal snel mandje op!