Elfde reisverslag, offers maken in het waterpaleis.

16 augustus 2014

Beste allemaal,

Allereerst iedereen bedankt voor het volgen van onze reis. Leuk al die reacties. Zo lijkt het net of je nog heel dicht bij zit, terwijl wij toch echt bijna aan de andere kant van de wereld zitten.

Vanochtend rond 10 uur zijn wij door Mattie, een chauffeur opgepikt, om onze reis te vervolgen. Onderweg wilden wij graag de watervallen bezichtigen, en een garnalenboerderij bezoeken. Alles was mogelijk, aangezien wij voor 10 uren de chauffeur zouden hebben. Dit vertelde wij al bij de receptie van ons hotel. Daarop moest iedereen heel hartelijk lachen. In die 10 uur die hij tot onze beschikking was, kon hij wel naar Amsterdam gaan, hihi. Enfin wij alles in de auto geladen en op pad gegaan. Op naar de waterval. De chauffeur was er ook nog nooit geweest, zo vertelde hij. Onderweg vertelde hij het 1 en ander in gebrekkig Engels, hij was echter wel goed te volgen. Ook van hem weer veel geleerd over Bali. Eenmaal bij de waterval aangekomen, is hij mee omhoog gelopen.
[image]

Op zich wel bijzonder, aangezien alle chauffeurs tot nu toe bleven wachten bij de excursies. Ook nu weer tijdens de steile wandeling naar boven vertelde hij veel over de verschillende begroeiing die wij weer tegen kwamen in de jungle. Het was een hele klim, op onze slippertjes. Wij Hollanders waren er niet direct op berekend, zullen wij maar zeggen, hihihi.de waterval was nog hoger dan die van de vorige keer. Spectaculair!
Weer terug in de auto doorrijden op de noorder kustweg, op naar de garnalen farm. Was ook leerzaam. Men kweekte ze daar van heel jongs af aan tot ongeveer 4 maanden, dan waren ze groot genoeg voor de verkoop. Dit waren geen garnalen uit de oceaan, deze leken op de Hollandse variant.
Het laatste stukje van de autorit naar Amed, was er 1 met vele vergezichten. Het ene uitzicht was nog mooier dan het ander. Maar het mooiste uitzicht is toch wel, vanuit onze nieuwe hotelkamer. Zo hey! Ik zal proberen om er een foto van toe te voegen. Op dit moment wanneer ik zo schrijf horen wij alleen de golfslag van de zee, die pal voor onze deur ligt. Wat een toplocaties.
[image]

Ook nu weer een gedeeltelijke open douche en w.c. Daar waar Jeffrey eerst nog wat schroom had, want er zou toch iemand over de muur kunnen klimmen, zo is hij er nu aan gewend om in de openlucht op het toilet te gaan. Overigens zijn wij alle drie sinds 2 dagen gewend aan het reizen, klimaat, eten en tijdsverschil. Haha, de reis zit er bijna op, en wij raken geacclimatiseerd.