Dagprogramma Anaula,

28 juli 2016 - Suriname River, Suriname

Beste allemaal, Hilariteit alom vanochtend. Wij wisten dat wij alleen koud water hadden, echter niemand had überhaupt water! Noch om te douchen, noch om de w.c. Door te spoelen. Nu heb ik dit laatst veelvuldig meegemaakt op het werk, en ik had nog wat water in de verschillende bidons zitten, dus zo maar het toilet doorgespoeld . Het ontbijt was heerlijk Nederlands. Witte en bruine puntjes met kaas en komkommer! Om 9.00 moesten wij klaar staan met zwemvest, om in de boot te stappen. Vandaag staat een bezoek aan een Marronstam op het programma. De gidsen hadden Jeffrey uitgenodigd om zijn visspullen mee temen, om bij het dorpje Saamaka te gaan vissen, en niet mee te gaan naar het museum in het dorpje. Na een werkelijk schitterende boottocht over de Suriname rivier, kwamen wij daar aan. Wat wij onderweg tegen kwamen is niet te beschrijven, zo mooi. Het is een prachtige rivier met vele stroomversnellingen. Aan weerszijde zie je een muur van bomen, struiken, van heel veel groen. Palmbomen, lianen dat zijn de bomen die wij herkenden. Onderweg nog een krokodil gespot! In het dorpje zelf, kwamen al snel de kinderen uit het dorp je verwelkomen. Foto's van hen of hun ouders mag niet! Dat is wel jammer. De kinderen zijn stuk voor stuk te schattig, en wanneer de vrouwen de was gaan . doen in de rivier, zien zij er zo kleurig uit! Zo mooi! Aangezien de mannen aan de waterkant bleven vissen, ben ik alleen met groep door het dorp, naar het museum gelopen. Een leuke trip! In her museum, was het interessant ! Veel te weten gekomen van deze stam! Daarna natuurlijk wat gekocht, om ook deze stam mee te laten delen in de opkomst van het toerisme. Nu net met de boot terug op het resort aangekomen. Nu is het enorm heet. In de zon is het niet om uit te houde. Aangezien de mannen vandaag nog niets gevangen hebben, zijn zij door debootsman uitgenodigd om 17.00 uur samen in de boot te gaan vissen op het water. Echt, ik kan niet anders zeggen dat het personeel hier super is voor Jeffrey en Han hun vishobby! Ze worden echt in de watten gelegd. Leuk om te zien! Vanavond gaat mijn verhaal verder. Jeffrey enHan werden rond 16.00 uur opgepikt door de bootsman, op naar weer een nieuw visavontuur. Zelf ben ik de boswandeling mee gaan maken. Fantastisch! Een vogelspin gezien, aapjes die gevang waren om naar beneden te komen vanwege een wurgslang. Ik vond het jammer dat wij hem niet gezien hebben. Het verhaal dat van 1985 tot 1992 ernstig gevochten werd door Ronnie Brunswijk en de zinnen, op de plek waar wij nu een fantastische vakantie vierden, greep mij wel aan. De oude boeien waren hiervan stille getuigen.
Het was een fantastische boswandeling! En bij terugkomst van mij, kwamen de mannen ook terug. Gelukkig, zij hadden alle twee een echter meerval gevangen! Helemaal happy dus! In de avond, gezamenlijk met de groep gegeten. Jeffrey vergeleek het eten met een jeugdkampioen, waar hij vroeger mee mee ging. Het was in buffervermogen, en alles stond op van die ouderwetse branders. Het heeft wel iets. Aansluitend aan het diner kwam er een "trommelgezelsch" voor ons spelen. Na 10 minuutjes hield ik het voor gezienhet zal voor daar vast prachtig zijn, zelf werd ik er echter wat chagrijnig van. Han en Jeffrey hebben nog een cd gekocht, dus wie benieuwd is mag hem altijd lenen. Ik ben lekker onder de klamboe gaan liggen, dromend over het avontuur van morgen. Deels weer een reissdag om terug te gaan naar Paramaribo !

1. Jacqueline:
    28 juli 2016
    Wat maken jullie geweldige dingen mee.
    Heerlijk om steeds de verslagen te lezen.
    Ik zag de foto's op Facebook en Jeffrey had een grotere vis gevangen dan zijn vader echt top.
    Begreep ook dat de saté erg lekker was.
    Nog veel plezier met jullie mooie avontuur.
    Gr jacqueline
  2. Hen en fiep:
    28 juli 2016
    Wat een avonturen maken jullie mee, prachtig. Ik hoop dat de mannen nog wat vangen!.