12 augustus

13 augustus 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Beste allemaal, Zoals al eerder aangegeven moesten wij er voor dag en dauw uit. Je gaat er als het ware op liggen, dus slecht geslapen. Maar wel op tijd wakker. Na het gebruikelijke ochtendritueel, hop in de auto gestapt. Op tijd bij de baai Grandi aangekomen. De visser was al voorbereidingen aan het treffen., en Jeffrey had al pillen geslikt. Dus er kon niets meer fout gaan. Waar bestonden de voorbereidingen van de visser uit? Boot in ieder geval klaar maken, maar wat leuk is om te vertellen dat hij bezig was om levend aas te vangen. Dan doen de vissers op een bijzondere manier. Zij hebben een groot doek van methaan, met een loodkraal onderin. Het lijkt op een rond tafelkleed. De vissers kijken eerst waar zij hem het beste kunnen gooien. Dan werpen ze hem aan de ene kant van de steiger in, en aan de andere kant springt de visser zelf in het water, of hij gooit stenen in het water. Dit heeft als doel dat de vissen van schrik in het net zwemmen. Vaak met veel effect. Jeffrey kon al wat oefen met levend aas te vissen. Hij ving al direct een hele grote. Hij had min of meer hulp nodig om hem in te halen. De hengel stond heel erg gebogen! Na een ander niet op de kant gekregen te hebben, zijn Jeffrey samen met de bootsman vertrokken. Han en ik achter blijvend in de baai. Wij hadden de baai, op een paar vissers na voor ons alleen. Nog geen toerist te bekennen. Super! Jeffrey kwam uiteindelijk na 3 uur vissen enthousiast terug. Zij hadden goed gevangen. Jawel een echte barracuda! Ik zal er een foto van bijvoegen.
Zij kwamen even naar de wal toe om iets op te haken bij de vriendin van visse, sigaretten voor de man en drinken. Daar ging het noordwaarts, om te kijken of er tonijn gevangen kon worden. Geen tonijn gevangen, wel nog een ander soort vis. Voor tonijn moest je meer stil liggen, dus meer deining. Wat meer een misselijk gevoel. Na een uurtje kwam Jeffrey nog steeds vol enthousiasme terug! Het is een topdag geweest. Mooi als afsluiting van een lekkere week Curacao .
Nog een heerlijke erge late lunch genoten bij de buurvrouw. Dit is een heerlijk restaurant op weg van de Westpunt naar ons appartement. Ik heb op de terug weg nog zo een echt oud ANWB bord kunnen fotograferen, deze zie je hier nog veel. Ik ook helemaal blij, Hihihi.
Vanavond al wat eerste spullen inpakken. Morgen hebben wij nog een hele ochtend voordat wij waarschijnlijk tussen 12 en 13.00 uur naar het vliegveld gebracht worden.
Nog 1 nachtje slapen, zeggen wij dan...........
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lidy en Joyce:
    13 augustus 2016
    Have a safe journey home!
  2. Hanneke:
    13 augustus 2016
    Hellaas het zit erop voor jullie, maar jullie hebben een pracht reis gemaakt,heerlijk om terug te kijken, voor nu, heel goede terug vlucht, en weer welkom in Hillegom lgr