De zoektocht gaat verder.

8 augustus 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Beste allemaal, Vanochtend weren ontbijtje genoten met overvliegende pelikanen. Maar het ontbijt werd alras ruw verstoord. Wij zagen beneden op het strand een grote dode leguaan liggen. Wij hebben een locale bewoner gevraagd wat wij hiermee moesten doen. Zijn antwoord was de leguaan in zee proberen te krijgen, zodat de roofvissen hem op kunnen eten. De local raakte hem ook niet aan. Han heeft hem met een stuk in zee geduwd. Echter hij sloeg steeds weer terug op de kant. Op een gegeven moment namen de golven hem mee. Na het ontbijt , op naar het gemeentehuis van Willemstad. Eenmaal daar aangekomen was het 1 circus. Een televisiecircus. De kans is groot dat wij op de Curaçaose televisie zijn gekomen. Aller politieke partijen maakten hun programma's vandaag bekend via radio en televisie. Enorm veel bewaking op de been. Wij waren nog even bang dat burger zaken gesloten was. Maar niets was minder waar. Tussen enorm veel reporters door manoeuvreerden wij het gebouw in. Je moest je eerst melden. Er werd direct gevraagd of wij de petten, die wij tegen de zon op hebben, af wilden zetten, danwel met de klep naar achter op wilde zetten.wij kregen een volgnummer, hoe toepasselijk........ Wij kregen het nummer A031. 1931 is het geboorte jaar van Wim. Na even gewacht te moeten hebben werden wij opgeroepen via een scherm, hetzelfde als in Nederland. Een bewijs van geboorte kregen wij al snel. In eerste instantie gaf deze mevrouw ons aan, ons niet te kunnen vertellen waar Wim geboren was. Alleen op Curacao, dat kon zij wel vertellen. Maar nadat wij de geboorteakte betaald hadden, wilde zij toch wel even verder kijken. Sterker nog, na ongeveer 5 minuten had zij het adres en straatnummer. Zij schreef het zelfs op, en legde uit hoe wij moesten lopen. Zij was helemaal omgeslagen. Leuk om te zien . Op naar de Roodeweg 33-37. De Roodeweg ligt in het verlengde van de Breedestraat. Omdat het zo druk was in verband met het politieke gebeuren waren er veel mensen op straat die ons graag wilden helpen met het zoeken naar de juiste plek. En warempel....... Gevonden. Ik zal de foto van het huis, wat nu een klein ziekenhuis lijkt te zijn,bijvoegen. Mooi moment!
In Willemstad daarna nog even in de wijk Punda wat souvenirs gekocht, om daarna eerst nog wat boodschapjes te doen. Op de terugweg nog even bij de Pescirabaai gekeken. Dit is de wijk waar het WTC van Curacao ain ligt. Ook enkele luxueuze hotels zoals het Marriot, Hilton en Clarion. Aansluitend naar het appartement vertrokken. De mannen besloten om de middag te gebruiken voor het vissen in de stad en ik zou hier thuis blijven, om aan het blog te werken, danwel af en toe de schaduw te pakken.

1. Rita:
    8 augustus 2016
    Wat leuk dat jullie het huis toch hebben gevonden.heel bijzonder zo'n zoektocht. Nog veel plezier daar in Curaçao !
  2. Fiep:
    10 augustus 2016
    Wat leuk om het huis te zoeken en te vinden.
  3. M.M.Smolders:
    12 augustus 2016
    Slik...ook fijn voor M en C om te zien waar opa vandaan komt.
  4. Joost Langendijk:
    12 augustus 2016
    Ja gaaf hè machteld? Op wattsapp hebben wij aan iedereen de papieren gestuurd.