Tweede dag

27 juli 2017 - Havana, Cuba

Hoi allemaal,

Vannacht prima geslapen. Super airco op de kamer. Zonder dit apparaat is het waarschijnlijk geen doen. Overdag is de temperatuur minimaal 34 graden, zo geven de Cubanen aan. Echt heet dus. Na het ontbijt zijn wij uitgenodigd voor een meeting bij onze reisagent, in de stad Havana. Hij vertelde ons een aantal zaken waar wij hier rekening mee moesten houden. Interessante wetenswaardigheden. Aansluitend zijn wij opgepikt door een oldtimer, om een stadstour te maken. Wat een belevenis. Veel gezien. Het lijkt een overzichtelijke stad, echter door dat je de taal niet spreekt, lijkt het dat helemaal niet. Onderling afgesproken dat wij er niet heel veel tijd aan besteden, aangezien wij na morgen hier weer weg zijn. Wij hebben ons ingeschreven voor een stadstour bij night, waardoor de noodzaak tot verdiepen nog minder wordt .

Aansluitend zijn wij met onze Engels sprekende gids het oude stadsgedeelte van Havana te voet gaan ontdekken. Erg leuk! Het heeft iets weg van het oude centrum van Nice. Hier liggen er kinderkopjes in de straten in plaats van asfalt wat al afgebrokkeld is, en wat voor de nodige gaten in de weg zorgt. Ook hier in Havana heeft men ontdekt hoe er geld verdiend kan worden. Er zitten oude mannen en of vrouwen met enorme sigaren , te doen alsof zij deze ook roken. Je kan met hun op de foto, of met de in felgekleurde kledij. Ook zagen wij een aantal aangeklede teckels, waarmee je op de foto kon. In dit gedeelte ligt ook de bar waar Ernest Hemingway graag vertoefde. Nu ook voor het eerst ook genoten van bandjes. Zij speelden de voor ons zo bekende Cubaanse muziek.

In de middag hebben de mannen de visspullen klaar gemaakt en hebben de haven van Cuba uitgekozen om een hengel uit te werpen. Ik heb ervoor gekozen om in de kamer te blijven waar de airco weer flink zijn best moest doen, om de boel te verkoelen. Laten de mannen nu " thuis" komen met het verhaal dat Jeffrey iets gevangen heeft!

Vanavond ervoor gekozen om in de casa te eten. Het was heerlijk! Nu even rust! Proberen om verbinding te krijgen om 1 en ander te plaatsen.

1. Fiep:
    30 juli 2017
    Wat zal dat moeilijk lopen, maar wat een belevenis in zo'n auto.