Reisdag van Fredriksdorp terug naar Paramaribo

1 augustus 2016 - Suriname River, Suriname

Beste allemaal, Na een heerlijk ontbijtje bij Peter genomen te hebben, konden wij ons rustig aan voorbereiden op onze terugreis naar Paramaribo. Wij hoefde niet voor een bepaald tijdstip weg. Er zouden geen nieuwe gasten komen, dus alle tijd. Jeffrey en Han zouden nog even gaanvissen bij de pier. Tjonge wat een stroming van de rivier. Er is een hele boom vannacht gebracht door de rivier. Ik ben de spullen in gaan pakken. Nog even bij de mannen gaan kijken. De vangst was magertjes. Goed rond 11.00'uur hebben wij Kendy gebeld met vraag of hij ons volgens afspraak wilde halen. Hij zou een andere boot sturen. Normaal is de bootreis ongeveer een uur, echter de boot was er al binnen tien minuten. Wat bleek, deze boot lag aan de overkant bij Marienburg. Onverwachts toch nog haasten. Ook deze bootsman zou ons drie voor 200 srd naar Leonsberg. Volgens kenners is dit echt voor een prikkie. De fietsen en de bagage op de boot geladen, afscheid genomen van Peter, Merlijn en Kayo. Dit waren de Nederlanders die bezig waren om de renovatie van deze plantage vorm te geven. Geen goede Nederlandse zin, het zij zo Hihihi. Over de rivier richting Paramaribo ! Eenmaal aan de overkant gekomen, de verschillende
bagageruimen verdeelt over de fietstassen en de kratten. En fietsen maar! Jeffrey ging als een speer vooruit. Ik had het idee dat ik erg zwaar moest trappen. Dit was ook zo, na 20 minuten gefietst te hebben was mijn bandlek of zacht! Han heeft hem op zijkant gezet, hij kon niet meer gemaakt worden. Er zat een scheur bij het ventiel. Er zat niets anders op voor mij om de laatste drie kwartier met de fiets aan de hand te lopen. En natuurlijk was het weer enorm heet, en geen plekje schaduw te bekennen! Han ging al voor uit, zodat hij de bagage kon komen halen. Enfin daar liep ik langs de kant van de weg, en zweten........... Eenmaal bij het hotel aangekomen kwam Jeffrey al snel met iemand van het fietsenverhuurbedrijf de fiets oppikken. Je zou denken dat dit met auto zou gebeuren. Niets is minder waar. De jongen moest hem aan de hand, fietsend op een andere fiets meenemen...... Rond half twee waren wij bij het hotel, wij konden pas vanaf half op de kamer. Wij zijn dus heerlijk lopend naar 't Vat gegaan, om een sateetje te eten. Straks nog even met de taxi naar winkelcentrum de Hermitage, om onzevoorraad visspullen aan te gaan vullen. Dit al voorbereiding op de jungletocht van morgen. Verder zullen wij vanavond wat gaan chillen op de hotelkamer.morgen gaan wij met een heel klein vliegtuig, de diepe binnenlanden van Suriname in. Je kan er alleen met een vliegtuig komen. Geen idee of wij daar het blog bij kunnen houden. Afwachten maar. Spannend allemaal dat vliegen, maar zal goedkomen, daar ga ik vanuit.wij vliegen met Gumair.............

1. Rita:
    1 augustus 2016
    Bij jullie is het nu nog nacht maar alvast een hele goede vlucht met Gumair vanuit Zorg en Hoop lfs.
  2. Kees van der Kolk:
    1 augustus 2016
    Ik denk dat jullie dagen omvliegen. Veel plezier. Keessie
  3. Ron Pont:
    2 augustus 2016
    Ongelofelijk wat jullie al mee maken allemaal! Veel plezier nog. Liefs de Pontjes
  4. Fiep:
    5 augustus 2016
    Jullie hoeven niet op de lijn te letten, volgens mij vallen jullie vanzelf af.Maar toch lekker elen.