New York, New York!!

24 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Beste allemaal,    Rond 15.00 uur plaatselijke tijd, zijn wij in ons hotel aangekomen! Wij hebben een prima vlucht achter de rug van 8 uur en 15 minuten. Prima service aan boord van United Airlines. Een leuke bijkomstigheid was dat wij stoelen kregen met enorm veel beenruimte. Niemand voor ons, super! Vrijwel geen last gehad van turbulentie. Rondom Groenland was het zelfs lange tijd onbewolkt, waardoor wij de ijsschotsen/ bergen konden zien! Een half uur voor geplande tijd zetten wij voet op Amerikaanse bodem! De gevreesde gang langs de douane was min of meer een appeltje eitje. Nadat er een fotoshoot van onze vingers, duimen en gezichten gemaakt was, kwamen al snel onze koffers! Daarna nog even als formaliteit onze ingevulde immigratieformulieren ingeleverd en ...... .....New York lag aan onze voeten bij wijze van spreken! Thuis hadden wij al een transfer via internet geregeld. Even wat verwarring bij welke balie wij ons moesten melden. Mede door de Belgische baliemedewerker Albert met loszittend gebit, werd voor ons duidelijk waar wij moesten zijn. Nadat wij onze vouchers hadden ingewisseld voor een instapkaart, begon het lange wachten. Uit eindelijk werd ons nummer toch door een ijzige stem omgeroepen zodat wij plaats mochten nemen in een shuttle bus. Zeker twee uur in deze bus gezeten. Joh wat een verkeer hier. Inhalen wordt links en rechts gedaan. Daarnaast lijkt er om kleine zaken direct op de claxon gedrukt te worden! Als laatst werden wij naar het hotelgebracht. Het kon niet missen ! De geur van Chinees eten kwam ons tegemoet bij het uitstappen. Eenmaal in het hotel kwamen wij direct in een gang met vele spiegels en nepvordering. Alle twee hadden wij de vraag, waar wij in terecht zouden komen. Een bordje verwees ons naar de tweede verdieping waar wij konden inchecken. Direct de lift in gestapt, op naar de tweede. Uiteindelijk verblijven wij met onze kamer op de zevende verdieping. Direct naast de Brooklyn bridge of de Manhattenbridge. Daar zijn wij nog niet geheel achter. Komen wij in de loop van de dagen wel achter! Nu lekker wat uitrusten op bed, om zo een eerste kennismaking te voet gaan doen met New York! Bij de optie foto's zullen wij wat foto's plaatsen.

1. Astrid:
    24 oktober 2015
    Haha, wat een mooi verhaal, die Albert, de grapjas, ga genieten, heerlijk xxxx
  2. Kees van der Kolk:
    25 oktober 2015
    Hoi Joost
    Goed te horen dat jullie veilig geland zijn en geen problemen met
    vervelende douane. Lekker slapen en dan op naar het avontuur.
    Groeten van Kees
  3. Caroline:
    25 oktober 2015
    Fijn dat jullie zo'n vlotte heenreis hebben gehad. Ik had dat mooie uitzicht over Groenland graag zelf willen zien. Lijkt me spectaculair! Nu de betonnen jungle van New York. Veel plezier met het ontdekken daarvan.
    Caroline