Eerste echte dag in New York

25 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Gisteravond lekker in China town iets gegeten. Het was zoveel dat wij iets lieten staan. Bij het afrekenen vroeg de ober of wij een doggybag wilden hebben. Hierop antwoorden wij dat dit niet nodig was. Hij regeerde stomverbaasd. Vertelden het tegen zijn collega's . Niemand begreep het blijkbaar omdat iedereen er om moest lachen. Enfin hierna vroeg naar bed. Wij rolden bijna om van de slaap. Om zes uur locale tijd gingen wij slapen, om vervolgens om 2.40 uur met z'n tweeën klaar wakker te zijn. Gelukkig konden wij nog door slapen tot 6.00 uur. Lekker een douche genomen om rond 7.00 uur de deur uit gegaan, om THE big Apple te gaan ontdekken! Eerst een heerlijk tentje gevonden met de lekkerste broodjes. In dit tentje was in het Engels en Chinees geschreven dat je er maar maximaal mocht blijven zitten! Hoezo take à way?
Daarna volgens plan de metro gepakt naar Times square! Toen wij op dit punt weer bovengronds kwamen konden wij onze ogen niet geloven! Jemig wat een billboards. Helaas ook wat regen. Eerst maar eens onze online tickets van de hop on hop of bus omgewisseld voor bustickets. Dit ticketkantoor was gevestigd in de hal van Madame Tussaed! Dus kon Yvonne het niet laten om met Woody Allan en de paus op de foto te gaan!
Daarna in de regen op de bus gewacht die ons langs heel wat highlights zou rijden van New York! Eenmaal in de bus eerst een poncho aangetrokken , die wij van de organisatie kregen. Wat hebben wij hiermee gelachen. Verschrikkelijk! Op een gegeven moment was de poncho voor Yvonne haar gezicht gewaakt .
Even over de Tour zelf.......Tjonge wat hebben wij veel in vogelvlucht gezien.
Empire statebuilding, verschillende cathedralen,Broadway, Rockefeller Plaza, Central park, Harlem, The Bronx, eigenlijk te veel om op te noemen. In de ochtend was het vrij koud zo boven in de dubbeldekker. Echter gaandeweg de dag liet de zon zich ook nog zien. In de ochtend waren wij beiden zo verkleumd, dat onze handen bijna dienst weigerde. Maar met een warme kop koffie of thee van de beroemde Starbucks kregen wij die wel weer warm.
Eigenlijk hebben de gehele dag doorgebracht op verschillende buslijnen om een eerste indruk van deze gigastad te krijgen. Nou dat is gelukt. Veel van het verkeer meegekregen. Tjonge jonge wat een gedrang!
In de late avond eerst nog een pizza gegeten in het aan Chinatown aangrijpende littel Italydistrict! Fijn dat wij overal zo dicht bij zitten. Nu in de lobby kijken of ik iets op het reisblog kon schrijven. Op de kamer is de WiFi verschrikkelijk slecht. Maar hier moet ik zeggen is die prima! Enfin ik probeer er ook nog wat foto' s op te plaatsen alvorens ik weer naar boven ga om mijn mand op te zoeken.
Bedankt voor een paar leuke reactie's . Groetjes van Yvonne en Joost

1. Rita:
    26 oktober 2015
    Jullie hebben al veel gezien van big Apple maar het lijkt me ook een machtige stad om het gezien te hebben nog veel plezier verder groeten uit het verre oosten rita
  2. Kees van der Kolk:
    26 oktober 2015
    Ik genoot van de foto's want geschreven tekst en plaatjes
    geven een leuk beeld van jullie avonturen. Veel plezier en
    groeten van Kees
  3. Fiep:
    26 oktober 2015
    Wat gaaf zeg, ik reis maar even mee, wat een indrukken.