maandag 31 juli

4 augustus 2017 - Vinales, Cuba

Ola,

Vanochtend weer een keertje uit kunnen slapen, en rustig de dag kunnen opstarten. Ook dat vinden wij lekker in de vakantie. Wederom zitten wij in een top casa. Leuke familie, waar wij weer aller hartelijkst werden ontvangen. Ook hier scharrelen diverse kippen rond, waarvan je weet dat wanneer je voor de avond kip besteld, dat je dan morgenochtend een kip minder telt, bij wijze van spreke dan.

Een heerlijk ontbijt is voor ons gemaakt. De zoon van de eigenaar vertelde gister al dat hij ons vandaag naar het wifipunt in het dorp wilde brengen, en ook naar de supermarkt. Vanochtend met hem een tijd afgesproken. Wat blijkt het wifipunt te zijn?

Het enige hotel in het dorp! Daar werden wij afgezet. In de hotel lobby was ook de supermarkt gevestigd, echter voor onze begrippen was dit een  souvenirshop waar je ook water kon kopen Hihihi. Wij waren nog geen vijf minuten binnen of de stroom viel uit. In fit geval zeker voor 4 uur. Vandaar nu geen gebruik kunnen maken van de WIFI. Lopend zijn wij naar de plaatselijke watervallen gegaan. Echt gaaf! De natuur lijkt op die van Indonesië ! Bij watervallen hield ik mijn hart vast voor Han, zeker gezien Thailand. Dus controlefreak als ik ben, hebben Jeffrey en ik Han diverse instructies gegeven.Alles ging goed! Bij en rondom de watervallen hebben de mannen gevist. De grote gevangen vissen wilde een kleine ondernemer wel hebben. De kleintjes sloeg hij af. Ik heb genoten van de natuur!

Wat later in de middag zijn wij teruggelopen naar het hotel waar wij wat gegeten hebben. Na het eten kon een ieder weer gebruik maken van elektriciteit.  Vandaar wij in de hotellobby even gebruik gemaakt hebben van de WIFI . Alle drie vonden wij het toch weer fijn om uit het luxehotel te vertrekken. De zoon van de eigenaar zou ons bij de ingang van watervallen weer oppikken. Hij lijkt idolaat te zijn van Jeffrey, hij laat geen mogelijkheid onbenut om in gebrekkig Engels met hem te spreken over het vissen. Erg leuk om te zien en te horen.

Nu weer op het balkon van onze casa mijn blog schrijven. Voor vanavond hebben wij onze bestelling al doorgegeven. Benieuwd hoe het zal smaken. Morgen hebben wij een enorme lange reisdag. Dan reizen wij per auto van Soroa via Havana naar Trinidad! Geen idee of er tijd over is om iets te schrijven oid.