Derde dag in New York

27 oktober 2015 - New York City, Verenigde Staten

Beste allemaal, Gisteren avond op kanaal 1 gekeken wat voor weer het zou worden. Wij waren zeer blij om te zien dat dit een zonnetje zou zijn. Hierop ons schema op aangepast . Wij zouden lekker gaan fietsen in Central Park en lopen over de High Line. Nadat wij weer vroeg wakker werden, waarschijnlijk door de toename van de treinen die hier over de Manhattenbrug denderen, zijn wij rond 8.oo uur met de metro naar het park gereden. Eer dat wij door hadden hoe hier het systeem werkte stapte wij in een volle metro. Vandaag min of meer de eerste New Yorker meegemaakt die niet vriendelijk tegen ons was. Wij vroegen ons af hoe duur een dagkaart voor de metro was. Zij wees alleen met haar vinger naar een papiertje op haar loketraam. Een aardige omstander hielp ons wel weer aardig. Tjonge wat een hoeveelheid aan mensen die ondergronds reizen. Een wereld op zich! En iedereen heeft het even druk met de telefoon. Eenmaal weer boven , al snel een punt gevonden waar wij een fiets konden huren om het CP in te gaan! Overweldigend. Te midden van The Big Apple, zoveel groen en water. Alle twee hadden wij ook dat wij veel beelden herkende die daar zagen ofwel vanuit films, danwel van de televisie. Over televisie en films gesproken....    ......Elke dag hebben wij wel filmopnames zien maken. Vandaag bijvoorbeeld werd er een film opgenomen in China town, met de beroemde " kleine man" uit de Bondfilms.Maar goed weer even terug naar het CP. Wij hebben daar zeker 1 1/2 uur heerlijk gefietst en genoten van de verschillende uitzichtpunten. Ongeveer aan het eind waren der verschillende mensen al bezig met de voorbereidingen voor de start en finish voor de marathon van aankomende zondag. Wij mochten ook even kijken in een informatie hal. Leuk hoor om dit te zijn. Wij werden met veel enthousiasme begroet! Zelf heb ik een leuk shirt kunnen scoren! Helemaal blij! Daarnaast denken wij dat wijnjaar naar de w.c. Zijn gegaan waar Michelle Obama op ging. Mensenliefde wat een chique Dixie hadden zij daar!!!Nadat wij de fietsen ingeleverd hadden zijn wij lopend verder gegaan naar de High Line. Dat was ons door verschillende aangeraden. Dat is een spoorlijn waar vroeger giftige stoffen op vervoerd werden. Deze lijn ligt ruim boven de wegen van New York. Op deze spoorlijn is een park aangelegd. Heel bijzonder!De hele dag dus erg sportief bezig geweest. Rond een uurtje of 3 moe maar voldaan even wat gedronken in het hotel. Wat geappt met collega's! Rond half vijf toch de moed bij elkaar geraapt en jas aangetrokken om nog even de stad in te gaan! Heerlijke pizza gegeten in de wijk Little Italy. Nu in de lobby weer gezellig even alle administratie bijwerken hihihi. Straks de plannen voor morgen wat meer concretiseren. Er wordt dan regen verwacht! Waarschijnlijk shoppen en het Grand Central Station.

1. Kees van der Kolk:
    28 oktober 2015
    Dank voor jouw verhaal en foto's. Jullie hebben wel een heel goede conditie, als ik lees wat jullie in 1 lange dag beleven.
    Na zoveel ispanning slaap je wel erg goed denk ik.
    Op naar het volgende verhaal. Groeten van Kees
  2. Astrid:
    28 oktober 2015
    Heerlijk en vermoeiend he Joost zo een zakenreis! Hahahaha, grapje, geniet er maar van, voor je het weet is het weer voorbij! Xxx
  3. Marjolein:
    28 oktober 2015
    Heerlijk om te lezen en leuke foto's!!! Ik krijg er ook zin in.

(Ps. vraag even aan Yvonne waar de sleutel van de kast ligt ... uhm dat wil Willemijn nl weten).