Derde dag

27 juli 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen allemaal,

Vandaag de eerste dag in onze vakantie dat wij in de ochtend en middag zelf iets konden gaan ondernemen. Heerlijk rustig aan gedaan. Uiteindelijk ervoor gekozen om in de ochtend naar de haven te lopen, en daar even te gaan vissen. Even de inktvis, die gister gekocht was op maken. De vissen in de zee vinden het heerlijk, gezien de goede vangst van de mannen. De gevangen vis boden wij aan bij de inwoners, echter zij hoefden  dit niet. Zij vonden ze te klein.

Na ongeveer 3 uurtjes rustig aan terug gelopen naar het hotel. Snel lukt niet in deze enorme hitte. Wederom minimaal 34 graden. De Cubanen zelf gaan onder deze hitte gebukt. Voor hen is een airco veel te kostbaar!

Ik moet jullie hier ook eerlijk zeggen, dat ik mijn i pad nergens mee naar toe durf te nemen. Ik schaam mij hier voor onze rijkdom. Ik hoorde tijdens het ontbijt hier, dat anderen daar ook last van hebben. In Havana zie je maar een enkele toerist met een i pad. Dit is dan ook de reden waarom er bij mijn diverse dagverslagen maar weinig foto's geplaatst zijn.

Vanavond hebben wij tot slot van Havana een avondtour geboekt. Dat leek ons een mooie afsluiting van een paar dagen in de hoofdstad van Cuba.

Wanneer ik nog puf heb ga ik daar vanavond iets over schrijven.

WIFI is hier heel slecht, zodat ik misschien alles tegelijk ga posten op reisblogger.

Even kijken wanneer wij wat langer internet hebben. Elke dag schrijf ik wel trouw op mijn notitieboek.

De night city tour was erg leuk om te doen. Naast de voor ons nu wel bekende pleinen van Havana werden wij wij echt verrast met spontane muziekoptredens van verschillende bandjes. Van 1 hebben wij alledrie enorm genoten. Waarom? Misschien wel omdat het zo spontaan overkwam. Het was ook niet gepland, aangezien de gids het aan ons over liet of wij desbetreffend hotel wel in zouden gaan.

Er was jammer genoeg geen trompet bij.

Na deze leuke happening weer in de bus gestapt, om een dagelijkse ceremonie bij te wonen. Vroeger ging de stad Havana klokslag 21.00 uur op slot, voor met name de piraten. Dit sluiten werd ingeluid met het afschieten van kanonskogel s. Ook nu wordt dit symbolisch gedaan. Wij zijn er bij geweest. Veel locale kwamen er ook op af. Dat was leuk om te zien. Echter dit was van al onze reizen onze eerste ervaring met een enorme toeristische attractie. Dit ligt ons blijkbaar iets minder. Het was er enorm druk, en diverse souvenirsstandjes stonden op het terrein.

Aansluitend zijn wij met het groepje in de stad gaan eten. De naam van het eettentje ben ik kwijt. Vele beroemdheden gingen ons hiervoor. Een ieder heeft zijn naam op de muur binnen en daar buiten geschreven. Moe maar voldaan heeft de bus ons vlakbij onze casa afgezet. Rond 23.00 uur doken wij ons mandje in. Onze deur van onze kamer moet elke avond extra worden afgesloten met een ijzeren staaf. Dit vanwege het hoge inbraakcijfer. De eerste nacht voelde dit onprettig, maar hoe snel wen je er aan.

Het geeft ook een veilig gevoel.

Morgen worden wij om 10.00 uur opgepikt om naar ons volgende adres gebracht te worden.

Dag Havana!

1. Astrid:
    27 juli 2017
    Nou dat klinkt allemaal goed en spannend, lekker blijven genieten......
  2. Hanneke:
    27 juli 2017
    Joost fijn om te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen,wat een hitte hebben jullie daar, en ja de muziek is geweldig om te horen,en natuurlijk in zn auto gereden, lijkt me geweldig,leuk om jullie verslag te lezen. Lgr...
  3. Rita:
    28 juli 2017
    Pas 3 dagen daar en al weer zo veel beleefd, ja de warmte is heavy, maar dat kan de pret niet drukken denk ik. Leuk dat jullie zowel met de oldtimers als de muziek daar al wat van geproefd hebben. Blijf gezond en geniet van Cuba liefs uit hillegom
  4. Kees Janneke Marc Maurits:
    28 juli 2017
    Al veel beleefd in 3 dagen! Leuk! Onze wifi is ook slecht vandaar dat ik je laatste 2 blogs nu pas lees... veel plezier vandaag! Xxx
  5. Kees van der Kolk:
    28 juli 2017
    Hoi wereldreizigers. Jullie krijgen wel het volle
    pond van avontuur. Ik heb genoten van de ver-
    halen en zie in gedachten hoe jullie zonder de taal
    te beheersen toch je weg weet te vinden. Petje af.
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal. Groeten van
    Kees
  6. Lida:
    28 juli 2017
    Wat een heerlijke verhalen Joost, ik geniet ervan, waan me ook een beetje daar, doe ook de mannen de groetjes van ons
    Geniet ervan lieverds. Xx
  7. Yvonne:
    28 juli 2017
    Leuk Joost om jullie belevenissen te lezen. Fijn dat jullie dagen niet zo volgepropt zijn. Minder stress en alle indrukken komen beter binnen.
    Heel veel groeten en ben benieuwd naar het verdere beloop. Ook groetjes van Carola (ben op dit moment in BBroek)
  8. Johan en Marjon:
    28 juli 2017
    Heel veel groeten van ons en veel plezier in Castroland !
  9. Jacqueline:
    29 juli 2017
    Wat een aanvontuur allemaal. Echt heel leuk om jullie reisverslagen te lezen. En wat een verschil met thuis. Als ik dit lees zou ik zo ook naar Cuba gaan.Geniet er lekker van en succes met grotere vissen vangen.
  10. Hen fiep:
    1 augustus 2017
    Wat een avontuur, jullie zijn echte wereld reizigers. Leuk om zo mee te reizen.